Tur man valde en D!!
Har varit en spännande vecka att uppleva hur det är att köra och leva med elbil!
Har funderat på en S sedan 2015 men varit skeptisk, men nu slog jag till

min BMW X5M tillsvidare..
Problem jag haft med bilen under denna vecka:
Började med värmen i bilen, detta löste sig med att stänga av "Range Mode" tack vare detta forum

Hemmaladdning.. laddning via 220 uttaget är segt, anslöt till mitt 16A trefas i garaget, funka i nån timme
sen gick en huvudsäkring... beställt en Tesla väggladdare som monteras nu i veckan på min firma.
17" displayen sluta touch funka, löstes med en omstart genom att hålla in båda "ratt hjulen" en stund.
En dag ville inte laddluckan öppna

som tur var.
Räckvidden är väl en besvikelse men kanske beror mkt på att det varit 0 till -4 grader denna veckan??
"Batteriindikatorn" visar 350km som mest efter ful laddning är det normalt? Trodde nog minst 400km för
denna P85D??
Men när jag kört 50km så minskar räckvidd med ca 80-85km, normalt så här på vintern?
Körningen är på mindre vägar så ca 70-85km/t och värmen på 20g (nu när jag slog ifrån range mode)
och rattvärme/stolvärme på typ första 5min.
Annars körmässigt så tycker jag bilen är bra, ljuset som jag var väldigt rädd skulle vara kass efter läst
så på detta forum tycker jag är ok! (trots att jag är van vid BMW adaptiv full LED)
Är en speciell och härlig känsla i elbilsdrivlinan

Kvalitets känslan i interiör tycker jag är bra för att vara en Amerikansk bil!
Så helhetsbetyg efter en vecka blir "Tummen upp"