Självklart skulle det vara en elkrok på den här typen av bil. Men den här bilen är designad i USA och där har de en helt annan syn på hur ett drag ska fungera. Tror de använder samma snabbfäste för deras fyrkantsrör med sprint, acrokult om man säger så.Martinen skrev:Köper man en bil för 1.7 millioner så ska man fan inte behöva en hammare för att montera tillbehör som man köpt till bilen.
Som det är nu så kan jag få på och av draget, men med alldeles för mycket våld.
En annan grej som jag inte kan fatta är att dom inte har utfällbara drag. Det finns ganska mycket plats bakom plasten så dom kunde gjort en bättre lösning.
Draghelvete
Moderator: Redaktion
Re: Draghelvete
LarsL skrev:Självklart skulle det vara en elkrok på den här typen av bil. Men den här bilen är designad i USA och där har de en helt annan syn på hur ett drag ska fungera. Tror de använder samma snabbfäste för deras fyrkantsrör med sprint, acrokult om man säger så.Martinen skrev:Köper man en bil för 1.7 millioner så ska man fan inte behöva en hammare för att montera tillbehör som man köpt till bilen.
Som det är nu så kan jag få på och av draget, men med alldeles för mycket våld.
En annan grej som jag inte kan fatta är att dom inte har utfällbara drag. Det finns ganska mycket plats bakom plasten så dom kunde gjort en bättre lösning.
Kan såklart köpa att det inte är utfällbart, men det ska vara lätt att montera och demontera. Vi får se hur dom löser det.
Bra ju inte va mycket justering som behövs, och om det är det så får dom ju byta det istället.
Jag hade inga problem i förmiddags, bara att spänna vredet och sen tjoffa dit kroken. Låste på andra försöket.Martinen skrev:Testade just ett annat drag som krabbe svängde förbi med.
Mycket stor skillnad så det måste alltså vara något fel på mitt.
Ändra som har samma bekymmer bör alltså reklamera hos Tesla för att få ett fungerande drag och slippa används våld varje gång.
Kör titangrå X 90D "med extra allt" utom L&P&Dubbelladdare
Japp det är ju så det ska vara.Anders-X skrev:Jag hade inga problem i förmiddags, bara att spänna vredet och sen tjoffa dit kroken. Låste på andra försöket.Martinen skrev:Testade just ett annat drag som krabbe svängde förbi med.
Ändra som har samma bekymmer bör alltså reklamera hos Tesla för att få ett fungerande drag och slippa används våld varje gång.
Så va det när jag testade med krabbes drag också.
Jämförde du era krokar (mått, felplacerade styrklackar, kulor mm).Martinen skrev:Japp det är ju så det ska vara.Anders-X skrev:Jag hade inga problem i förmiddags, bara att spänna vredet och sen tjoffa dit kroken. Låste på andra försöket.Martinen skrev:Testade just ett annat drag som krabbe svängde förbi med.
Så va det när jag testade med krabbes drag också.
Provade du ditt drag i Krabbes bil? Så man ev kan utesluta fel i ditt dragkroksfäste.
Testade funktionen på min dragkrok i går. När aktiveringskulan trycks in snäpper låskulorna ut.
Det jag kan tänka mig är att styrklackarna sitter fel på ditt drag eller att låskulorna inte hittar sina spår i fästet.
Kör titangrå X 90D "med extra allt" utom L&P&Dubbelladdare
Krabbes drag funkade bra i min bil. Jag testade inte mitt i Krabbes bil, men krabbe tog med mitt drag när han skulle lämna sin bil på service. Och verkstaden har kollat draget och konstaterat att det är fel på det. Nytt är beställt.
Håller tummarna att nya draget funkar bättre.

Håller tummarna att nya draget funkar bättre.
Nu har jag fått mitt nya drag.
Testar ikväll eller imorgon för att se om det funkar bättre eller ej.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
+1Martinen skrev:Nu har jag fått mitt nya drag.

Håller tummarna.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Uppdatering.
Nu har jag testat nya draget. Det nya var mycket lättare att få på än det gamla.
.
Problemet är att du får jag inte loss draget från bilen.

Nu behöver jag drag i veckan så det får sitta på några dagar och sen får det bli ett besök på service.
Nu har jag testat nya draget. Det nya var mycket lättare att få på än det gamla.

Problemet är att du får jag inte loss draget från bilen.

Nu behöver jag drag i veckan så det får sitta på några dagar och sen får det bli ett besök på service.
konstigt ! Vi fick jo löst mitt drag utan problem med i din bil, vi kan kolla sen.Martinen skrev:Uppdatering.
Nu har jag testat nya draget. Det nya var mycket lättare att få på än det gamla..
Problemet är att du får jag inte loss draget från bilen.![]()
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ja är det inte det ena så är det.....Martinen skrev:Uppdatering.
Nu har jag testat nya draget. Det nya var mycket lättare att få på än det gamla..
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Japp mycket skummt. Ditt drag var både lätt att sätta på och ta av.krabbe skrev:konstigt ! Vi fick jo löst mitt drag utan problem med i din bil, vi kan kolla sen.Martinen skrev:Uppdatering.