Vad ingår vid leverans?
Moderator: Redaktion
Vad ingår vid leverans?
Min MS 90D levereras i mars/början april. Vilka sladdar ,adaptrar och annat löst följer med? Instruktionsbok i pappersformat?
Modell S 90D. Uthämtad mars 2017.
Re: Vad ingår vid leverans?
UMC med schuko och röd trefas 16 A-adaptrarFrodo skrev:Min MS 90D levereras i mars/början april. Vilka sladdar ,adaptrar och annat löst följer med?
NejFrodo skrev:Instruktionsbok i pappersformat?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Du får även en liten rund väska att ha UMC:n i, samt en liten väska i frunken med varningstriangel och sånt, och tygmattor. Sen kan jag inte komma på något mer "löst" som följer med.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
2st FobarSurfaren skrev:Du får även en liten rund väska att ha UMC:n i, samt en liten väska i frunken med varningstriangel och sånt, och tygmattor. Sen kan jag inte komma på något mer "löst" som följer med.

Aah, så klart! Vad trög jag är. 

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag var så bortskämd att jag fick två fobfodral i läder på köpet! 

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Jag meddanni skrev:Jag var så bortskämd att jag fick två fobfodral i läder på köpet!

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Bara jag som inte fick goodiebag
Får prata med CH nu ett år efter leverans
Får prata med CH nu ett år efter leverans

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Fick läderfodral till fobbarna, penna, Tesla-pin, mugg, paraply, flaska champagne och en brevpress i form av en fobb i metall på ca 15 cm (Signature). Dessutom så var telefonladdaren för min telefonmodell monterad i bilen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Teslaspolen
- Teslaägare
Säljer Tesla egna powerbanks någonstans? En sådan vill jag ha i så fall!Jocce skrev:Jag meddanni skrev:Jag var så bortskämd att jag fick två fobfodral i läder på köpet!Fick även en penna, Liten Powerbank och en kaffemugg
/Jocce
För övrigt så vet jag inte vad just du ska med en sådan till, du kör ju runt med en jättelik powerbank.

Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Fick med två fob, ett paraply, en teslapin, powerbank (gåva från Skellefteå Kraft), UMC med röd 16A och schuko adapter, hatthylla, tygmattor och ett saftigt kvitto
Saknar fobfodral, tyckte jag var lite snålt att inte få med 

2016 Model S 75
Ja, jag vet inte om man skiljer på privatkunder o företagskunder.
Själv är jag privatköpare och hämtade min 16 dec.
Fick inte en pinal mer än att utlämnaren varnade mig att köra för fort
eftersom då skulle kanske det roliga vara slut ett tag, utan kk, inte köra bil
Kan väl tycka att de skulle ha ett "paket" åt alla, som köper en bil för över miljonen,
kunde de kosta på sig.
Jag frågade iofs inte efter ngt, men det ska man ju inte behöva.
Men bilen är underbar!
Står just nu på WrapZone och får stenskottsskydd.
eftersom då skulle kanske det roliga vara slut ett tag, utan kk, inte köra bil

Kan väl tycka att de skulle ha ett "paket" åt alla, som köper en bil för över miljonen,
kunde de kosta på sig.
Men bilen är underbar!
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MY RWD, 2023 Quick Silver, såld 28/6-25
MY RWD LR Juniper 2025+, röd, Hämtad 14/7-23
Är själv privatkund, dock var det en Signature som jag hämtade ut drygt två år efter reservation.Guldis-54 skrev:Ja, jag vet inte om man skiljer på privatkunder o företagskunder.
eftersom då skulle kanske det roliga vara slut ett tag, utan kk, inte köra bil![]()
kunde de kosta på sig.
Men bilen är underbar!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Teslaspolen skrev:Säljer Tesla egna powerbanks någonstans? En sådan vill jag ha i så fall!Jocce skrev:Jag meddanni skrev:Jag var så bortskämd att jag fick två fobfodral i läder på köpet!Fick även en penna, Liten Powerbank och en kaffemugg
/Jocce
För övrigt så vet jag inte vad just du ska med en sådan till, du kör ju runt med en jättelik powerbank.
Inte vad jag sett, det tråkiga var att det stod bara Tesla på lådan, men inte på Powerbanken..och dessutom ganska litet batteri i den...men används ibland ändå

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Jag fick inte heller ett smack extra förutom 296K i rabatt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Vad får du betala för stenskottsskydd? Känns som ett bra skydd.Guldis-54 skrev:Står just nu på WrapZone och får stenskottsskydd.
/Tomas
Hämtat en 2021, blå M3P med FSD.
tompet skrev:Vad får du betala för stenskottsskydd? Känns som ett bra skydd.Guldis-54 skrev:Står just nu på WrapZone och får stenskottsskydd.
/Tomas
Återkommer imorgon em om priset.
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Snålt.SolnaGnagarn skrev:Jag fick inte heller ett smack extra förutom 296K i rabatt.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
how much for the wrap? you wrap for full body or only the front part of Tesla?
(sorry for using english, I still not able to write a few sentences of swedish yet
)
(sorry for using english, I still not able to write a few sentences of swedish yet

Jag köpte min bil begagnad och hos en privat bilhandlare. Jag fick en metallväska med inskription och mitt namn. I väskan var det en svindyr flaska champagne och två champagneglas. Han hade verkligen stil den mannen.
Dessutom fick jag en mobiltelefonhållare.

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
+1 klassmati skrev:Jag köpte min bil begagnad och hos en privat bilhandlare. Jag fick en metallväska med inskription och mitt namn. I väskan var det en svindyr flaska champagne och två champagneglas. Han hade verkligen stil den mannen.![]()

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Powerbank? Är det istället för reservdunk som man hade i bilarna förr i tiden?Teslaspolen skrev:Säljer Tesla egna powerbanks någonstans? En sådan vill jag ha i så fall!Jocce skrev:Jag meddanni skrev:Jag var så bortskämd att jag fick två fobfodral i läder på köpet!Fick även en penna, Liten Powerbank och en kaffemugg
/Jocce

Du tror inte jag hört det skämtet ett antal gångerMartinen skrev:Powerbank? Är det istället för reservdunk som man hade i bilarna förr i tiden?Teslaspolen skrev:Säljer Tesla egna powerbanks någonstans? En sådan vill jag ha i så fall!Jocce skrev:Jag meddanni skrev:Jag var så bortskämd att jag fick två fobfodral i läder på köpet!Fick även en penna, Liten Powerbank och en kaffemugg
/Jocce

Men ja, det fungerar precis likadant, problemet är bara att man behöver ett hundratal för att få det att fungera

/Jocce
Jag fick inte ett smack heller. Samt dom hade Slut på fodralen till nycklarna. Det är ett helvete att hålla reda på dessa och jag har tänkt flera gånger svänga in och köpa några eller beställa men alltid kommit något emellan. Men det är något jag stört mig på faktiskt, riktiga fodral till bilnyckeln hade varit bra för dom glider ur fickorna hela tiden pågrund av sin form.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D