Jag har en fundering kring autopiloten på Tesla model S. Jag har beställt en S60 som tydligen ska ha de nya kamerorna mm.
För övrigt är det en rätt sparsam spec.
- Svart solid
- NG läder
- Panoramatak
Det jag undrar är vad jag får om jag aktiverar autopilot? Summon verkar ingå. Men hur är det med farthållare och autoparkering osv?
Känner mig lite lost här
Nån som vet om det rabatterade priset på autopilot gäller innan leverans eller måste jag ha beställt det samtidigt som bilen?
Adaptiv farthållare, Autopilot och Auto Park efter vad jag har förstått. Summon vetifasen. Det är nog standard va?
Lite lurigt för oss som haft Autopiloten länge att avgöra vad som är en AP-paket-funktion och inte..
Summon ingår också i autopiloten om jag förstått det rätt, precis som adaptiv farthållare och autosteer. Däremot får man nödbroms, kollisionsundvikning och andra säkerhetsfunktioner utan att ha köpt autopilot.
Det rabatterade priset gällde bara vid nybeställning av bilen. Efter att beställningen låsts för ändringar får du betala det högre priset, även om du inte fått leverans ännu.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Det var till december i år som den skulle klara allt AP1 klarar va???
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Lite trist för oss med AP1 om den då, i december, klarar att köra fram bilen ifrån garaget till dörren utan att vi med AP1 får det. Själv tror jag dom har lagt ner utvecklingen av summon för AP1.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Lite trist för oss med AP1 om den då, i december, klarar att köra fram bilen ifrån garaget till dörren utan att vi med AP1 får det. Själv tror jag dom har lagt ner utvecklingen av summon för AP1.
Men Elon sa ju it will meet you there på D envetet och det var AP1 man pratade om
Bilen skulle baserat på kalender förstå att du har möte och ska iväg köra ut ur garaget förvärma/kyla coupen sätta på favorit station
Bilen klarar inte ens att fatta att förvärma/kyla bilen så mycket kvar att leverera från D eventet inte minst självstängande lucka på alla D modeller
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se