Känslan efter ca 2 månader

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Gastrogate
Teslaägare
Kontakt:

Känslan efter ca 2 månader

Inlägg av Gastrogate »

En otrolig känsla att äga en Tesla! Detta kommer inte att lägga sig de närmaste åren.

Som sagt så tuffar jag omkring i en Tesla Model S P100D (med ludicrous+) och den nyaste hårdvaran för autopiloten.
19" dubbfria vinterdäck fungerar förvånandsvärt bra på både is och snö.

Nu är dock bilen på service igen efter lite småsaker.
1. Skrammel vid basljud 60-80Hz främst höger dörr, men även vänster fram.
2. Vibrationer när "superfläkten" startar för att kyla batteriet (hela bilen vibrerade och det kändes som om det var massagestolar)
3. Knakande ljud vid accelerationer. Vänster drivaxel fram bytte de för ca 1 månad sedan, men nu kommer det från höger sida istället.
4. Autopiloten saknas trots att 17.3.2 firmware är installerad.
5. Fönstren på bakdörrarna har sporadiskt inte åkt upp efter man stängt dörren.

Trots dessa problem så tas jag om hand på ett bra sätt från ServiceCentret. De känns som om de verkligen vill hjälpa mig, och inte bara tycker jag är en jobbig kund.
Är väl dock viktigt i och med Teslas varumärke.

Fick en Model S 90D som lånebil och i detta väder så känns den snarlik min. Gången innan fick jag tuffa omkring i en Audi A4 quattro - usch!
Härligt med elbil!
P100D - Röd Multi-Coat-färg, Panoramatak, Ludicrous, Uppgraderad Autopilot (AP2), Premium Uppgraderingspaket, Aktiv Luftfjädring, Ultra Hi-Fi, Köldpaket - http://---
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Re: Känslan efter ca 2 månader

Inlägg av bonath »

Gastrogate skrev:
4. Autopiloten saknas trots att 17.3.2 firmware är installerad.
Kan bli otäckt om Autopiloten saknas...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Skriv svar