Model 3 konfiguration?
Moderator: Redaktion
Model 3 konfiguration?
Finns det några uppgifter eller rykten om när själva konfiguratorn släpps för Model 3?
Re: Model 3 konfiguration?
Bara rykten och förhoppningar...Forsberg skrev:Finns det några uppgifter eller rykten om när själva konfiguratorn släpps för Model 3?
Alltid något.
Är det någon som minns hur det såg ut i tid när Model S kom?
Är det någon som minns hur det såg ut i tid när Model S kom?
Tror att Model X konfiguratorn släpptes ett 8-9 månader innan bilarna började levereras i Sverige. Tror att den öppnades i den turordning som bilen hade reserverats också. Så har du en tidig reservation kanske du kan förvänta dig att Model 3 konfiguratorn öppnar under våren 2018, om allt går bra för Tesla.
Tack Lars! Hoppas Elon gasar på med Model 3.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Design Studion för Model X i Europa öppnade 1/3 för de med Signature-reservation och några dagar senare för andra som hade reserverat bilen. Därefter dröjde det nästan 2 månader innan den öppnades för alla tror jag. Första bilarna levererades i Danmark i slutet av juni, dvs knappt 4 månader senare. Första i Sverige var efter ca 5 månader och i början/mitten av September kom leveranserna igång på allvar, dvs halvåret efter att Design Stuidon öppnats och det blivit möjligt att lägga beställning.LarsL skrev:Tror att Model X konfiguratorn släpptes ett 8-9 månader innan bilarna började levereras i Sverige. Tror att den öppnades i den turordning som bilen hade reserverats också. Så har du en tidig reservation kanske du kan förvänta dig att Model 3 konfiguratorn öppnar under våren 2018, om allt går bra för Tesla.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Gasar gör han nog inte, accelererar däremot vilket jag också hoppas på att han görForsberg skrev:Tack Lars! Hoppas Elon gasar på med Model 3.

Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Jag tycker det borde vara i vår/sommar i usa,
Då kan vi ju genast räkna på priser mycket bättre.
En av mina förhoppningar för 2017 är att jag iaf får tillgång till designstudion innan året är slut. Jag är har redan en Tesla och stod tidigt i kön den 31:a mars. Hoppas kan man.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
När öppnade designstudion i USA för Model X, alltså hur långt innan?Kalle skrev:Jag tycker det borde vara i vår/sommar i usa,