Koppla "nyckeln" till förarprofil
Moderator: Redaktion
- Mikael Karlberg
- Teslaägare
Koppla "nyckeln" till förarprofil
För några veckor sedan kunde jag glädjas åt att jag nu skulle kunna koppla "nycklarna" till en viss förarprofil, en funktion som jag tidigare haft på min Passat 2009 och verkligen saknat.
Det visade sig snart att funktionen var i allra högsta grad opålitlig. Det förefaller som man inte får göra någonting innan man öppnar förardörren för att det skall fungera. Om man öppnar bakluckan, ta ur laddkabeln eller råkar släppa sig i garaget så verkar det inte fungera längre. Skärpning Tesla.
Det visade sig snart att funktionen var i allra högsta grad opålitlig. Det förefaller som man inte får göra någonting innan man öppnar förardörren för att det skall fungera. Om man öppnar bakluckan, ta ur laddkabeln eller råkar släppa sig i garaget så verkar det inte fungera längre. Skärpning Tesla.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Koppla "nyckeln" till förarprofil
Även om man fiser alltså? Helt skandalöst!!
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Så är det inte för mig. Jag kan öppna bagage, fixa med laddningen och sedan öppna förardörren så ställer den om sig som den ska.
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Min har inte krånglat än heller, kanske för att jag inte använder funktionen 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Hur aktiverar jag det här med personlig fob? Försöker hitta i manualen...
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Har din nyckel med dig in i bilen går in på profiler och bockar in den aktuella nyckel vid din profilTjell skrev:Hur aktiverar jag det här med personlig fob? Försöker hitta i manualen...
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Fungerar alldeles utmärkt. Nu gäller det bara att hålla koll på nycklarna...2+2=4
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Vi är tre förare och har två fobbar. Vi får försöka klara oss utan funktionen och lida;)
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Eller köpa en till fobBod skrev:Vi är tre förare och har två fobbar. Vi får försöka klara oss utan funktionen och lida;)
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Koppla
Eller två bilar tille5m1r skrev:Eller köpa en till fobBod skrev:Vi är tre förare och har två fobbar. Vi får försöka klara oss utan funktionen och lida;)

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19