Köp spolarvätska i mjuk förpackning funkar hur bra som helstiCar skrev:Vad jag inte förstår är hur de kan sätta påfyllningen på en så idiotisk plats. Det är ju helt omöjligt att fylla på från en dunk. Man måste alltid fylla på en liten flaska för att sedan fylla på från den, och så vidare. Mycket dumt!
Spolarvätskebehållare
Moderator: Redaktion
Re: Spolarvätskebehållare
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Model X har lite bättre placering för påfyllningen men det blir så klart lite mer pengar än en engångstratt...danni skrev:Använd en tratt...? Om du frågar vid macken nästa gång du köper spolarvätska så brukar de till och med ha engångstrattar i papper för ändamålet.iCar skrev:Vad jag inte förstår är hur de kan sätta påfyllningen på en så idiotisk plats. Det är ju helt omöjligt att fylla på från en dunk. Man måste alltid fylla på en liten flaska för att sedan fylla på från den, och så vidare. Mycket dumt!
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Håller med, superkorkat!iCar skrev:Vad jag inte förstår är hur de kan sätta påfyllningen på en så idiotisk plats. Det är ju helt omöjligt att fylla på från en dunk. Man måste alltid fylla på en liten flaska för att sedan fylla på från den, och så vidare. Mycket dumt!
Men förutom förslagen ovan så är det ingen dum idé att köpa en sån riktigt slang som man skruvar direkt på dunken, en sån som ser ut som dom man har till reservdunkar typ... Finns
på OK och Preem iaf

I en tidigare tråd har dom länkat in bilder på dom, lite lurigt att hitta tråden bara

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Bjelke
- Teslaägare
Men vänta nu? Jag fyllde på från tomt idag på s90d-16 och fick i 6 liter?
Överraskad över hur mycket man kunde hälla på.
Har circle K trimmat sin pump?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Överraskad över hur mycket man kunde hälla på.
Har circle K trimmat sin pump?
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Fast klagomålet gällde Model X
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- leif arlebo
- Teslaägare
Upplever samma problem m X att spolvätskan inte kommer på rutan direkt utan först efter 2-3 slag och vill man ha rent i underkant på förarsidan får man hjälpa till manuellt(stanna och spola LÄNGE) påpekat till verkstad att spolfunktionen inte kan anses godkänd då torkarna går torrt de första slagen och har man smutsig ruta kommer detta att skada torkarbladen och i förlängningen även vindrutan. TESLA anser detta vara helt normalt och har inget förslag på åtgärd/förbättring!
- Bjelke
- Teslaägare
Varför blir jag inte förvånad...............leif arlebo skrev:Upplever samma problem m X att spolvätskan inte kommer på rutan direkt utan först efter 2-3 slag och vill man ha rent i underkant på förarsidan får man hjälpa till manuellt(stanna och spola LÄNGE) påpekat till verkstad att spolfunktionen inte kan anses godkänd då torkarna går torrt de första slagen och har man smutsig ruta kommer detta att skada torkarbladen och i förlängningen även vindrutan. TESLA anser detta vara helt normalt och har inget förslag på åtgärd/förbättring!
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Nej torsdag funkar inte. Det är måndagar som gäller. Det är det enda jag gått kurs för.drakbane skrev:Kanske får prova o fylla på en torsdag iställetMartinen skrev:Jag har fyllt på min Model x 2 gånger på mindre än en måndag.
Eftersom spolarvätskan kommer så ojämnt på fönstret så måste man slösa som Fan för att få det rent framför platsen.
Har felanmält detta och hoppas på förbättring![]()
De gör alltid jag!
O min rymmer 4liter, eller ivf en hel dunk från biltema...![]()
Frun fyllade på för nån dag sen o var så himla glad, - Det gick ju i en hel dunk! Konstaterade hon glatt. (i hennes går de bara i typ 2,5 liter...)
leif arlebo skrev:Upplever samma problem m X att spolvätskan inte kommer på rutan direkt utan först efter 2-3 slag och vill man ha rent i underkant på förarsidan får man hjälpa till manuellt(stanna och spola LÄNGE) påpekat till verkstad att spolfunktionen inte kan anses godkänd då torkarna går torrt de första slagen och har man smutsig ruta kommer detta att skada torkarbladen och i förlängningen även vindrutan. TESLA anser detta vara helt normalt och har inget förslag på åtgärd/förbättring!
Jag har bokat tid på service för diverse småskröfs och hat tagit upp detta också.
Fick svaret att dom skulle justera lite. Tror inte dom kommer få det riktigt bra hur mycket dom än justerar.
Vi får se hur det blir.
Att det tar tid att bygga upp tryck Låter som en dålig backventil tycker jag.leif arlebo skrev:Upplever samma problem m X att spolvätskan inte kommer på rutan direkt utan först efter 2-3 slag och vill man ha rent i underkant på förarsidan får man hjälpa till manuellt(stanna och spola LÄNGE) påpekat till verkstad att spolfunktionen inte kan anses godkänd då torkarna går torrt de första slagen och har man smutsig ruta kommer detta att skada torkarbladen och i förlängningen även vindrutan. TESLA anser detta vara helt normalt och har inget förslag på åtgärd/förbättring!
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Model S LR raven 2019
Grundproblemet ligger i att hela designen inte är genomtänkt. Tanken är att det ska gå åt mindre vatten, men eftersom det hamnar så ojämnt på rutan så måste man spruta i en halvtimme för att det ska bli bra, och då blir det ändå inte bra över hela rutan.Mats skrev:Att det tar tid att bygga upp tryck Låter som en dålig backventil tycker jag.leif arlebo skrev:Upplever samma problem m X att spolvätskan inte kommer på rutan direkt utan först efter 2-3 slag och vill man ha rent i underkant på förarsidan får man hjälpa till manuellt(stanna och spola LÄNGE) påpekat till verkstad att spolfunktionen inte kan anses godkänd då torkarna går torrt de första slagen och har man smutsig ruta kommer detta att skada torkarbladen och i förlängningen även vindrutan. TESLA anser detta vara helt normalt och har inget förslag på åtgärd/förbättring!
Det är samma/liknande på mercedes och där funkar detMartinen skrev:Grundproblemet ligger i att hela designen inte är genomtänkt. Tanken är att det ska gå åt mindre vatten, men eftersom det hamnar så ojämnt på rutan så måste man spruta i en halvtimme för att det ska bli bra, och då blir det ändå inte bra över hela rutan.Mats skrev:Att det tar tid att bygga upp tryck Låter som en dålig backventil tycker jag.leif arlebo skrev:Upplever samma problem m X att spolvätskan inte kommer på rutan direkt utan först efter 2-3 slag och vill man ha rent i underkant på förarsidan får man hjälpa till manuellt(stanna och spola LÄNGE) påpekat till verkstad att spolfunktionen inte kan anses godkänd då torkarna går torrt de första slagen och har man smutsig ruta kommer detta att skada torkarbladen och i förlängningen även vindrutan. TESLA anser detta vara helt normalt och har inget förslag på åtgärd/förbättring!
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Nu tog jag mig samman och kollade var man fyller på. Jag fyllde fullt. Det gick på ca en halv liter! 2900 mil och 14 månader.
Jag är nog utsatt för någon slags fyllerist som fyller i smyg! (Fast det är klart, jag spolar inte så mycket!)
Jag är nog utsatt för någon slags fyllerist som fyller i smyg! (Fast det är klart, jag spolar inte så mycket!)
Model S P85D,
- Bjelke
- Teslaägare
Som sagt, dom fyller oftast på när bilen är inne på SC, så det kan vara en förklaring det oxoFoluke skrev:Nu tog jag mig samman och kollade var man fyller på. Jag fyllde fullt. Det gick på ca en halv liter! 2900 mil och 14 månader.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Låter rimligt.tbjorn81 skrev:1000 mil och fyllt 12 liter...

Då kan vi börja prata hur många liter per mil bilarna drar igen.
0.0012 liter per mil är väl ok.
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Och precis som med de där gamla ICE-bilarna så drar bilen mer på vintern än på sommarenMartinen skrev:Låter rimligt.tbjorn81 skrev:1000 mil och fyllt 12 liter...
Skickat från min iPhone med Tapatalk![]()

Tesla Model Y
Vi kan köra in på macken och begära :"Full tank!"gellerstam skrev:Och precis som med de där gamla ICE-bilarna så drar bilen mer på vintern än på sommarenMartinen skrev:Låter rimligt.tbjorn81 skrev:1000 mil och fyllt 12 liter...
Skickat från min iPhone med Tapatalk![]()
Model S P85D,
- Bjelke
- Teslaägare
Fick fylla på idag och det var typ några veckor sedan bara
men jag har ju en model S förvisso
Dessutom har väglaget lett till kopiöst saltande oxo ett tag nu...

Dessutom har väglaget lett till kopiöst saltande oxo ett tag nu...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19