Jag har behövt starta om (reset) touchskärmen 3ggr på en vecka nu..
Lite för mycket "Windows" över detta
2ggr med felmeddelande "touchskärm ej nåbar" (fritt översatt ) och en gång
var inte bluetooth "tillgänglig"
Köpte min P85D begagnad för lite drygt en vecka sedan och undrar om detta
är "normalt"???
Några fler av er som har eller upplevt detta beteende?
Bilen har rullat 1900mil
Det låter inte som dom "normala" felen jag känner till iaf, just dom där som du beskriver har jag aldrig ens sett själv (efter 2 år och 9000 mil)..
Låter som når som borde kollas upp...
Andra fel som gör att man behöver starta om skärmen (eller eg datorn då) är däremot vanliga...
Tycker inte heller det låter normalt. Har aldrig hänt mig att de själv klagat på att något inte funkar, däremot har den vid ett par tillfällen gjort en spontan omstart till synes utan anledning. Vid minst ett tillfälle har jag också startat om den för att jag tyckte den betedde sig lite märkligt men det är definitivt ingen veckorutin.
Faktiskt inget vanligt problem med windows heller de senaste åren men ändå förstår man ju precis vad som avses med den jämförelsen
Alltså omstart någon gång per vecka är ganska normalt. Periodvis har jag startat om skärmen flera gånger dagligen, framför allt efter uppdateringen till v8.
Det som är vanligt förekommande och som gör att jag startar om skärmen är:
- Ingen eller helt fel GPS-signal, bilen visar då att jag kör i skogen eller på vattnet. Jag har också varit utomlands utan att veta om det.
- TuneIn eller Spotify hänger sig, antingen med et "TATATATATATATATATATA"-ljud eller så snurrar det bara och börjar aldrig spela.
- Navigatorn visar ingen karta, detta var daglig rutin efter uppdateringen, nu har det blivit mycket bättre
- "tunnelbilden", alltså det som visas på lilla skärmen när man kör genom en tunnel, försvinner inte efter tunneln. Det händer ungefär var tredje gång jag kör genom en tunnel med navigatorn igång. Det krävs en stor omstart med de övre knapparna för att få ordning på det.
- Blåtand startar inte upp (förekommer sällan)
Däremot så har jag aldrig fått ett meddelande från bilen att det är nåt fel med skärmen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Alltså omstart någon gång per vecka är ganska normalt. Periodvis har jag startat om skärmen flera gånger dagligen, framför allt efter uppdateringen till v8.
Låter ju inte klokt. Har haft min i drygt ett halvår och startat om 2 eller 3 gånger totalt. Ena gången för att julshowen med dörrarna skulle gå riktigt smooth
Låter ju inte klokt. Har haft min i drygt ett halvår och startat om 2 eller 3 gånger totalt. Ena gången för att julshowen med dörrarna skulle gå riktigt smooth
Jag ser det inte som ett verkligt problem så länge det går att lösa med omstart. Jag växte upp med Windows. Alt-Ctrl-Del sitter fortfarande i muskelminnet.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Låter onormalt mycket. Jag startade om skärmen max en gång per månad på min P85+ med AP under de 18 månader jag hade den. Samma med den P90D jag har nu.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Hmm. Det måste vara olika hårdvara i bilarna? Jag har startat om en gång sen i oktober.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Det är ganska spännande att Tesla har lyckats med konststycket att skapa en Linux-variant som behöver startas om med jämna mellanrum. Undrar om de hade hjälp av nån från Microsoft.
Det är ganska spännande att Tesla har lyckats med konststycket att skapa en Linux-variant som behöver startas om med jämna mellanrum. Undrar om de hade hjälp av nån från Microsoft.
Största problemet verkar vara att dom INTE tar hjälp av ngn..... som envisa barn ungefär (kan själv osv)