Så här svarar en högt uppsatt Teslachef på frågan när förvärmning av batteriet kan tänkas komma:
"Hi Andy -- Max Battery isn't the only issue, but a combination of factors which vary widely by usage. As my first post stated, we're actively monitoring the pack and drive train for any issues and will give a service notification. Pack pre-heating is a common request and on our road map. Stay tuned for that. Will update the forums when we release it."
Svaret kommer från tråden om begränsningar i P modellerna och han som svara heter Jon McNeill.
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/1975318/
Förvärmning av batteriet äntligen på väg?
Moderator: Redaktion
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Förvärmning av batteriet äntligen på väg?
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Re: Förvärmning av batteriet äntligen på väg?
Finns det Hårdvara för det i dagens bilar eller menar han nya
bilar
Skickat från min F8131 via Tapatalk
bilar
Alla bilar har ju el slinga i packetSchelin skrev:Finns det Hårdvara för det i dagens bilar eller menar han nya
bilar
Så det är bara en mjukvaroknapp att aktivera den

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Det vore grymt bra! Kupén värms ju på 5 min nästan oavsett temp ute, men batteriet vill man gärna värma lite längre om man ska åka långt.
2016 Model S 75
Räcker den elslingan för att värma batteriet vid några minus? Har kört värme ca 30 min många gånger och alltid kallt batteri ändå. Samt testat att köra laddning innan avfärd men ändå kallt batteri.
Batteriet blir ju inte så varmt att regenbegränsningen försvinner. Men det blir i alla fall så varmt att man får lite regen, helt kallt batteri ger ju ingen regen alls.Schelin skrev:Räcker den elslingan för att värma batteriet vid några minus? Har kört värme ca 30 min många gånger och alltid kallt batteri ändå. Samt testat att köra laddning innan avfärd men ändå kallt batteri.
2016 Model S 75