Pratade med SC gällande att min P100D med nya hårdvaran av kameror (AP2) inte har Enhanced autopilot aktiverad trots att jag köpt det.
Det visade sig att jag har gjort rätt, bara det att det är i lite fel ordning.
Jag la min beställning med Autopilot 1.0 och bekräftade den innan AP2 fanns.
Bilen producerades dock inte förens 6 dagar efter de bytt produktionslinjen till den nya hårdvaran. Yeah!
Lyckades uppgradera min AP1 beställning till AP2 och det ökade på min totalkostnad för bilen.
Dock visar det sig nu att rutinerna att aktivera AP2 inte är klara ännu...
Hade jag beställt bilen när AP2 fanns så hade jag fått samma typ av bil fast AP2 hade varit aktiverad.
Vafan, är det bara jag som tänker mig: apt-get -f install enhancedautopilot-hw2
Jaja, är det fler än mig som beställt innan och tänkt uppgradera eller redan har uppgraderat så är det bara att snällt vänta på ingenjörerna... samt att man får betala förmånsvärdet för saker man inte kan använda...
Ska bara ge cred till SC i stockholm att de gör ett bra jobb och är mån om mig som kund. +1!
Aktivering av Enhanced Autopilot i efterhand
Moderator: Redaktion
- Gastrogate
- Teslaägare
- Kontakt:
Aktivering av Enhanced Autopilot i efterhand
P100D - Röd Multi-Coat-färg, Panoramatak, Ludicrous, Uppgraderad Autopilot (AP2), Premium Uppgraderingspaket, Aktiv Luftfjädring, Ultra Hi-Fi, Köldpaket - http://---
Re: Aktivering av Enhanced Autopilot i efterhand
Förmånsvärdet bör du faktiskt kunna undkomma. Förmånen lär inte uppstå innan leverans.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag ställde den frågan specifikt av en annan anledning dock men precis när AP2 kom och Skatteverket svarade med att man inte ska betala förmånsvärde på ett icke levererat tillbehör.bylund skrev:Förmånsvärdet bör du faktiskt kunna undkomma. Förmånen lär inte uppstå innan leverans.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- Gastrogate
- Teslaägare
- Kontakt:
Hur löser man då detta rent praktiskt?Pontus skrev:Jag ställde den frågan specifikt av en annan anledning dock men precis när AP2 kom och Skatteverket svarade med att man inte ska betala förmånsvärde på ett icke levererat tillbehör.bylund skrev:Förmånsvärdet bör du faktiskt kunna undkomma. Förmånen lär inte uppstå innan leverans.
Skickar jag en faktura till skatteverket?

P100D - Röd Multi-Coat-färg, Panoramatak, Ludicrous, Uppgraderad Autopilot (AP2), Premium Uppgraderingspaket, Aktiv Luftfjädring, Ultra Hi-Fi, Köldpaket - http://---
Du anger själv förmånsvärdet och betalar skatt baserat på det (din arbetsgivare om du är anställd). Så det är bara att räkna fram vad förmånsvärdet hade varit utan kostnaden för AP2. Troligtvis ett avdrag med 59.000x0,2/12=983kr/mån på förmånsvärdet förutsatt att tillbehöret (AP2) kostar 59.000kr.Gastrogate skrev:Hur löser man då detta rent praktiskt?Pontus skrev:Jag ställde den frågan specifikt av en annan anledning dock men precis när AP2 kom och Skatteverket svarade med att man inte ska betala förmånsvärde på ett icke levererat tillbehör.bylund skrev:Förmånsvärdet bör du faktiskt kunna undkomma. Förmånen lär inte uppstå innan leverans.
Skickar jag en faktura till skatteverket?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Hmm, hur värderar man en icke levererad självstängande Laddlucka på en pre-facelift... Måste vara flera hundratusen [FACE WITH TEARS OF JOY]
/LG G5 Dual
/LG G5 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a