Jag har märkt att de flesta passagerare har svårt att sätta fast säkerhetsbältet i Teslan på främre passagerarplatsen. Det beror på den ovanligt stora klumpen på bältet som skall sättas i hållaren. Varför har Tesla till skillnad från alla vanliga bilar en så stor klump där. Någon idé på vad man kan göra åt det? Undvik gärna att dela pigga idéer baserade på hona och hane mm, ja ni fattar...
Model S LR 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
Ingen passagerare i mitt framsäte har klagat eller fumlat med bältet heller. Däremot händer det ganska ofta att bälten bak hamnar i fel fäste så att bilen larmar om ej fastsatt bälte trots att bältet är på.
Sambon höll på att bryta ihop i början för hon hade stora problem att få i bältet, även dom få andra som åkt med.
Har även haft folk i baksätet med ovan nämnda problem med att dom har svårt att få in den i rätt hållare...
Min son hade lite problem i början men lärde sig snabbt. Och det var ju bra.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21" Pearl | Model 3 SR+ 2019 Prince | Model 3 Performance Mars 2019 Dementor | Model S 90D 2017 Kalle | Model S 85D 2016
Min 7-åriga dotter har ständigt problem att få i bältet i baksätet då hon sitter på en bilkudde och bälteslåset verkar försvinna ner till bakaxeln varje gång hon trycker i bältet.
Lösningen blir att man själv får kröka rygg och halvsvära(biter mig i tungan). Det behövs teknik och gärna två händer att trycka tills klicket uppenbarar sig.
/Magnus
Jag har märkt att de flesta passagerare har svårt att sätta fast säkerhetsbältet i Teslan på främre passagerarplatsen. Det beror på den ovanligt stora klumpen på bältet som skall sättas i hållaren. Varför har Tesla till skillnad från alla vanliga bilar en så stor klump där. Någon idé på vad man kan göra åt det? Undvik gärna att dela pigga idéer baserade på hona och hane mm, ja ni fattar...
Jag håller med. Passagerarsätet är svårt i början. Inte riktigt naturligt. Man får helt enkelt se efter noga var man skall koppla. Det går inte " på känn" på samma sätt andra bilar. Man lär sig efter några gånger.