Svenska releaser i Spotify /TuneIn som inte fungerar i bilen
Moderator: Redaktion
Svenska releaser i Spotify /TuneIn som inte fungerar i bilen
Har hittat ett antal artister där jag får upp låtar men det går inte att lyssna på dom i bilen. Samma sak som med Teslapodden i tunein. Går inte att streama i bilen.
När jag tänkt lite på detta är är det framför allt svenska artister som inte går att starta, till exempel Salem al fakir. Kan någon av ni starta Teslapoddensavsnitt eller nån av Salems låtar?
Någon som också sett att det mest är svenska artister som inte går att lyssna på eller har jag sett ett mönster som inte finns. Vill bara förtydliga, de flesta svenska artister och poddar fungerar. Men dom som inte fungerar är ofta svenska
När jag tänkt lite på detta är är det framför allt svenska artister som inte går att starta, till exempel Salem al fakir. Kan någon av ni starta Teslapoddensavsnitt eller nån av Salems låtar?
Någon som också sett att det mest är svenska artister som inte går att lyssna på eller har jag sett ett mönster som inte finns. Vill bara förtydliga, de flesta svenska artister och poddar fungerar. Men dom som inte fungerar är ofta svenska
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Model S LR raven 2019
Re: Svenska releaser i Spotify /TuneIn som inte fungerar i b
Fungerar det om du har bilen på wifi (t ex delar från telefonen)? Jag har sett det sägas att Tesla inte vill betala för hög bitrate på Spotify. Om det stämmer så kanske det inte fungerar om låtarna bara finns i högsta bitrate.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
En fråga till, om jag loggar in med mitt Spotify premiumkonto, kan jag lätt ångra mig och logga in med bilens konto igen?
Model S LR raven 2019
Model S LR raven 2019
Ja. Fast jag menade alltså att Tesla, om det stämmer, inte ville betala för mobildatan vid höga bitrates, så det torde inte göra skillnad vilket konto använder för just detta.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Nej, sprang precis ut och testade med telefon och mitt wi-fi i huset. Får loading error på alla salem al fakirs plattor oavsett nät.bylund skrev:Fungerar det om du har bilen på wifi (t ex delar från telefonen)? Jag har sett det sägas att Tesla inte vill betala för hög bitrate på Spotify. Om det stämmer så kanske det inte fungerar om låtarna bara finns i högsta bitrate.
Model S LR raven 2019
Model S LR raven 2019
Ja då Under settings->apps->spotify finns en restore Tesla account el likn.Mats skrev:En fråga till, om jag loggar in med mitt Spotify premiumkonto, kan jag lätt ångra mig och logga in med bilens konto igen?
Eftersom jag får felet oavsett nät tänkte jag kanske det var något annat knep med rättigheter och auto-konton i teslan. Att tjänster inte riktigt förstår var bilen är så rättigheterna blir fel. Får ju till exempel upp nån indonesisk version av Google.com om jag inte går till Google.se.
Model S LR raven 2019
Model S LR raven 2019
salem al fakir funkade bra precis nu tor stinsen, teslas konto, min bil trodde den var i sydostasien i början också, sen var det schweiz ett tag sen blev det sverige efter 2-3 månader, inte tänkt på det sen dess
Senast redigerad av 12man, redigerad totalt 1 gånger.
ms 76132 "Eleamore"
Känns inte så troligt men kan det vara så att Teslas konton är amerikanska Spotify-konton och att vissa svenska artister endast tillåter sina låtar spelas på svenska spotify-konton. Vet inte ens om den funktionen finns hos spotify men om det är mest svenska artister så kanske det är anledningen.
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Jag har stört mig ett flertal gånger på att Teslapodden inte går att spela upp.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Meh, va jäv....la värdelöst, jag kan inte lyssna på jobbet ens
(går via tysk server som spärrar det mesta här)...
Tror jag ska anmäla det som mobbing på arbetsplatsen

Tror jag ska anmäla det som mobbing på arbetsplatsen

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19