Clever 3-fasladdning
Moderator: Redaktion
Clever 3-fasladdning
Ska ned till en ort som saknar supercharger, jag kommer utan problem ned men för att komma tillbaka till närmaste supercharger så behöver jag ladda. Har kollat och det finns en hel del cleverladdare. Hur funkar det med deras tre fas? Menar den saknar ju knappen som låser upp bilen när man anser sig att ha laddat klart.
Har inte haft några sådana funderingar förut då jag alltid har kunnat ladda på SC eller via vanligt ladduttag med min model S, utan detta blir första gången då jag måste "nödladda" på clever.
Har inte haft några sådana funderingar förut då jag alltid har kunnat ladda på SC eller via vanligt ladduttag med min model S, utan detta blir första gången då jag måste "nödladda" på clever.
Re: Clever 3-fasladdning
Håller man inne bagageluckeknappen på foben så låder den upp laddluckan.
Senast redigerad av bylund, redigerad totalt 1 gånger.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Tänk på att du behöver egen typ-2-kabel om det inte är fast kabel på laddaren.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Eller så kan du låsa upp från stora skärmen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- lator
- Teslaägare
Annars går det ju bra att avbryta laddningen på panelen och låta finnen vila sig...bylund skrev:Håller man inne bagageluckeknappen på finnen så låder den upp laddluckan.

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Clever har egna kablar installerade (typ2 och chademo). Du köper ett laddkort för 100 kr och får 50 kr i bonus när du registrera kortet.
Damn you autocorrectlator skrev:Annars går det ju bra att avbryta laddningen på panelen och låta finnen vila sig...bylund skrev:Håller man inne bagageluckeknappen på finnen så låder den upp laddluckan.

correction: autocorruptbylund skrev:Damn you autocorrectlator skrev:Annars går det ju bra att avbryta laddningen på panelen och låta finnen vila sig...bylund skrev:Håller man inne bagageluckeknappen på finnen så låder den upp laddluckan.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Inte sällan brukar det gå att låna en CHAdeMO-adapter av nån annan ägare på orten eller längs vägen för att få lite mer kräm i laddandet.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Hmm, får testa hemma en sväng innan jag drar iväg. Kanske ngn som redan nu har lite tips i Linköping. Laddar fullt i sille krog. Stannar några dagar i Linköping men har inte tillgång ni nått annat än offentlig laddning där.
Skulle behöva få laddning så jag klara lite turer i Linköping och sedan tillbaka till sille krog.
Tack för tipsen.. ska testa redan imorgon om jag kan låsa upp via stora skärmen
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skulle behöva få laddning så jag klara lite turer i Linköping och sedan tillbaka till sille krog.
- Gustafsson
- Teslaägare
Ok braskens bro har två trefasuttag utomhus, vid tvättinfarten, frågat å laddat där. Mc Donalds i närheten. IKEA är ett annat bra gratisställe, men bara 7,4 kW enfas. Finns säkert fler för mig okända bra ställen. Parkeringshuset druvan har många å dyra typ 2 laddplatser, flera CHAdeMO att välja på, Clever, Fortum.Jmn skrev:Hmm, får testa hemma en sväng innan jag drar iväg. Kanske ngn som redan nu har lite tips i Linköping. Laddar fullt i sille krog. Stannar några dagar i Linköping men har inte tillgång ni nått annat än offentlig laddning där.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16