Ta över leasing?
Moderator: Redaktion
Ta över leasing?
I väntan på min Model 3 skulle jag behöva en ny bil under den ca 2 års väntan. Vill verkligen inte köpa en fossil så jag funderade på leasing via företaget i två år. Vill inte binda upp mig i 3 år så jag funderade på att leasa en bättre begagnad alternativt ta över leasing från någon som vill byta upp sig.
Är det någon som har inspel på detta? Nackdelar?
Kanske någon här som vill byta upp sig?
- jonsalgerier
- Teslaägare
Re: Ta över leasing?
Det kanske inte är svar på frågan, men det är inga problem att skriva leasing-avtal på 24 månader även på en ny bil. Jag skall själv skriva på ett sådant idag.Joel skrev:I väntan på min Model 3 skulle jag behöva en ny bil under den ca 2 års väntan. Vill verkligen inte köpa en fossil så jag funderade på leasing via företaget i två år. Vill inte binda upp mig i 3 år så jag funderade på att leasa en bättre begagnad alternativt ta över leasing från någon som vill byta upp sig.
/Jons
Det är förstås ett alternativ men jag misstänker att det blir dyrare månadskostnad när man skriver en ny bil på två år.jonsalgerier skrev:Det kanske inte är svar på frågan, men det är inga problem att skriva leasing-avtal på 24 månader även på en ny bil. Jag skall själv skriva på ett sådant idag.Joel skrev:I väntan på min Model 3 skulle jag behöva en ny bil under den ca 2 års väntan. Vill verkligen inte köpa en fossil så jag funderade på leasing via företaget i två år. Vill inte binda upp mig i 3 år så jag funderade på att leasa en bättre begagnad alternativt ta över leasing från någon som vill byta upp sig.
/Jons
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jo det blir dyrare såklart, men som du redan gissat så kan det funka perfekt att ta över en bil som redan nu leasas och kanske är 1-2 år gammal, det är det många som gjortJoel skrev:Det är förstås ett alternativ men jag misstänker att det blir dyrare månadskostnad när man skriver en ny bil på två år.jonsalgerier skrev:Det kanske inte är svar på frågan, men det är inga problem att skriva leasing-avtal på 24 månader även på en ny bil. Jag skall själv skriva på ett sådant idag.Joel skrev:I väntan på min Model 3 skulle jag behöva en ny bil under den ca 2 års väntan. Vill verkligen inte köpa en fossil så jag funderade på leasing via företaget i två år. Vill inte binda upp mig i 3 år så jag funderade på att leasa en bättre begagnad alternativt ta över leasing från någon som vill byta upp sig.
/Jons

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag har en Lexus GS450h -14 på 4500 mil där leasingen går ut i sommar (2017)
Den kan du få ta över om du vill och givetvis behålla den så länge du önskar, Toyota finans tillåter att man fortsätter leasa så länge man känner för det.
Jag får min Model S i början på Jan.
Skicka PM om intresse
Bild: //uploads.tapatalk-cdn.com/2016051 ... e9e7fe.jpg
Den kan du få ta över om du vill och givetvis behålla den så länge du önskar, Toyota finans tillåter att man fortsätter leasa så länge man känner för det.
Skicka PM om intresse
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Tackar! Men nu är det Tesla som gäller.Frettoo skrev:Jag har en Lexus GS450h -14 på 4500 mil där leasingen går ut i sommar (2017)
Skicka PM om intresse
- Bjelke
- Teslaägare
Äsch han menade nog att du kunde ta över TeslanJoel skrev:Tackar! Men nu är det Tesla som gäller.Frettoo skrev:Jag har en Lexus GS450h -14 på 4500 mil där leasingen går ut i sommar (2017)
Skicka PM om intresse

(och betala hans leasing på Lexus:en, kanondeal ju, för dig iaf)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Det vore nåt!Bjelke skrev:Äsch han menade nog att du kunde ta över TeslanJoel skrev:Tackar! Men nu är det Tesla som gäller.Frettoo skrev:Jag har en Lexus GS450h -14 på 4500 mil där leasingen går ut i sommar (2017)
Skicka PM om intresse
Bild: //uploads.tapatalk-cdn.com/2016051 ... e9e7fe.jpg![]()
(och betala hans leasing på Lexus:en, kanondeal ju, för dig iaf)

Har en P85 -14 som och ska byta till en X i Mars,Joel skrev:I väntan på min Model 3 skulle jag behöva en ny bil under den ca 2 års väntan. Vill verkligen inte köpa en fossil så jag funderade på leasing via företaget i två år. Vill inte binda upp mig i 3 år så jag funderade på att leasa en bättre begagnad alternativt ta över leasing från någon som vill byta upp sig.
Det är då ca 16mån kvar på min företagsleasing!
- jonsalgerier
- Teslaägare
Jo så är det väl. Fast jag lade en ganska hög första leasingavgift så när de räknade blev det lägre månadsavgift på två år är på tre, men det kan har varit någon glitch i deras system om inte räntekostnaden är en stor del av månadsavgiften.Joel skrev:Det är förstås ett alternativ men jag misstänker att det blir dyrare månadskostnad när man skriver en ny bil på två år.jonsalgerier skrev:Det kanske inte är svar på frågan, men det är inga problem att skriva leasing-avtal på 24 månader även på en ny bil. Jag skall själv skriva på ett sådant idag.Joel skrev:I väntan på min Model 3 skulle jag behöva en ny bil under den ca 2 års väntan. Vill verkligen inte köpa en fossil så jag funderade på leasing via företaget i två år. Vill inte binda upp mig i 3 år så jag funderade på att leasa en bättre begagnad alternativt ta över leasing från någon som vill byta upp sig.
/Jons
Intressant! Har du lust att skicka lite mer info om den på PM?Morgan skrev:Har en P85 -14 som och ska byta till en X i Mars,Joel skrev:I väntan på min Model 3 skulle jag behöva en ny bil under den ca 2 års väntan. Vill verkligen inte köpa en fossil så jag funderade på leasing via företaget i två år. Vill inte binda upp mig i 3 år så jag funderade på att leasa en bättre begagnad alternativt ta över leasing från någon som vill byta upp sig.
Det är då ca 16mån kvar på min företagsleasing!
- Bjelke
- Teslaägare
Och köper du den grymt snygga bilen så följer även solcells-taket med 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Fälg och sänk satsen vill jag ha ( har redan tesla )
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Ragnarferdinand
- Teslaägare
Hur har det gått? Jag har 14 månader kvar på min P85 2014 som du kan få ta över.
P84 - 2014
P84 - 2014
Jag tog över Morgans förra veckan. Riktigt nöjd!Ragnarferdinand skrev:Hur har det gått? Jag har 14 månader kvar på min P85 2014 som du kan få ta över.
P84 - 2014