Facelift kit i Sverige?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Joel
Teslaägare

Facelift kit i Sverige?

Inlägg av Joel »

Det var länge sedan som Facelift-kit presenterades av olika tillverkare. Är det någon som känner till om det tagit sig till Sverige ännu.

karstyle.com säljer inte direkt till slutkonsument till exempel.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Re: Facelift kit i Sverige?

Inlägg av AGCF »

Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Ser ju ganska bra ut. Jag troddeockså huven var annorlunda, men på slutbilderna går det ju knappt att se någon skillnad, good enough for me :D men frågan är vad detta kostar att beställa i delar och arbete plus lackering om man har en färg som inte finns till facelift, känns som minst femtiotusen?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Joel
Teslaägare

Inlägg av Joel »

Coolt! Hur får man tag i dessa originaldelar?
Användarvisningsbild
Soja86
Teslaägare

Inlägg av Soja86 »

Jag såg en vit model S i Karlskoga för några dagar sedan som hade målat över eller satt någon vit plast över nedre delen av gamla fronten såg för j*vligt ut.
Användarvisningsbild
Joel
Teslaägare

Inlägg av Joel »

Soja86 skrev:
Jag såg en vit model S i Karlskoga för några dagar sedan som hade målat över eller satt någon vit plast över nedre delen av gamla fronten såg för j*vligt ut.
Tja, jag har ju lite Faluröd kvar i garaget :lol:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Soja86 skrev:
Känns bekant, visst är det en här på forumet? Vill minnas att det såg ganska bra ut...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Bjelke skrev:
Soja86 skrev:
Känns bekant, visst är det en här på forumet? Vill minnas att det såg ganska bra ut...
Kan vara Jocke73:s och Toja:s jag tänkte på (en blå och en vit) :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Bjelke skrev:
Soja86 skrev:
Jag wrappade nose conen på min Model S i samma färg som bilen. Tyckte att det såg bättre ut än den svarta pudel-nosen som kom default.
Bild
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Oddball
Teslaägare

Inlägg av Oddball »

@Herr X: Helt klart snyggare!

Funderar på att "wrappa bort" nedre delen av kromlisten för att få lite mer facelift-känsla (ser bra ut i photoshop, får se om det funkar IRL)

@Soja86: Hade man wrappat igen hela kromsargen OCH spalten eller var det bara själva sargen?
Jag tänkte bara wrappa över kromet
Senast redigerad av Oddball, redigerad totalt 1 gånger.
70D 2015 Svart Côte d'Azur trotter
Användarvisningsbild
Soja86
Teslaägare

Inlägg av Soja86 »

Smaken är ju som baken men jag tyckte inte det var snyggt på den jag såg
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Oddball skrev:
@Herr X: Helt klart snyggare!

Funderar på att "wrappa bort" nedre delen av kromlisten för att få lite mer facelift-känsla (ser bra ut i photoshop, får se om det funkar IRL)

@Soja86: Hade man wrappat igen hela kromsargen OCH spalten eller var det bara själva sargen?
Jag tänkte bara wrappa över kromet
Så här gjorde jag, wrappade själva nose cone med carbonfolie, sen blank svart runt själva ramen, men lämnade den horisontella linjen för att behålla lite dynamik i utseendet (kompletterar de horisontella vid dimljus samt under dörrrarna på sidorna och teslalisten på bakluckan)
20161012_170200.jpg
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar