Bilden är tagen idag i Hundfjället, som tur var för mig fanns en plats ledig men jag vet inte hur många av er andra som hade behövt ladda där min teslakompis stod parkerad...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Moderator: Redaktion
Håller med till 100% men vi kommer att ha ett växande problem med bilar som just blivit laddade till 100% under parkeringstiden. Vi pratar ju faktiskt om parkeringsplatser med laddning och inte som SuC laddplatser. I den vackraste av världar skulle alla flytta sina bilar till en vanlig parkering när laddningen var klar. Så återigen - koppla in din bil eller välj en parkeringsplats och inte en laddplats.Pontus skrev:Eller ställ dig inte där, det är bara allmänt hyfs att vända på det och tänka hur glad man själv blivit om man behövt ladda... hur dum får man vara?
Det kallas egenmäktigt förfarande och har fängelse på straffskalan. Men du hade nog kommit undan med att behöva betala ersättning för personens förstörda semester eller andra kostnader om hen behövt bilen. Straffet för felparkering är normalt några hundralappar i böter.Rich-hard2 skrev:Jag hade parkerat framför idioten sen laddat min bil ändå. Sen skitit fullständigt i om han ville flytta sin bil eller ej.
Ja har ställt mig ivägen någon gång när jag behövde ladda, men då satt jag kvar i bilen eftersom det var ett kort stopp och hade kunnat flytta mig vid behov.Rich-hard2 skrev:Jag hade parkerat framför idioten sen laddat min bil ändå. Sen skitit fullständigt i om han ville flytta sin bil eller ej.
Hade lätt betalat böter bara för att förstöra den individens semester. Står man på en en laddplats så laddar man. Annars så ställer man sig nån annan stans.Franz skrev:Det kallas egenmäktigt förfarande och har fängelse på straffskalan. Men du hade nog kommit undan med att behöva betala ersättning för personens förstörda semester eller andra kostnader om hen behövt bilen. Straffet för felparkering är normalt några hundralappar i böter.Rich-hard2 skrev:Jag hade parkerat framför idioten sen laddat min bil ändå. Sen skitit fullständigt i om han ville flytta sin bil eller ej.
Tidigare av spykersaab, som sms:ade ägaren till Tesla som iceade honom:Då har det hänt igen, en Tesla som parkerar på en av Lindab Arenas två laddplatser för elbilar utan att ladda.
En lördagkväll för några veckor sedan var jag och några till på Lindab Arena. Bägge laddplatserna var lediga så vi parkerade vår Nissan Leaf och laddade.
Efter matchen, när vi skulle köra hem, så var den andra platsen upptagen av en Tesla utan att ladda.
Precis när vi skulle köra iväg så kom föraren till Teslan, och eftersom jag inte kan hålla käften så frågade jag varför han parkerar på en elladdplats utan att ladda.
”Jag hade tänkt ladda, men jag hade glömt laddkabeln hemma, dessutom kom jag inte förrän klockan 19,05” fick jag till svar.Shocked Shocked
Jag svarade -det inte är ok att parkera på en elladdplats utan att ladda, och så var den cirkusen igång galengalen
Jag vill bara inbilla mig att jag haft otur att stöta på 2 av Sveriges enda egotrippade Teslaägare på samma laddplats…………eller hur
Tråkigt med elbilsägare som inte förstår elbilsettikett...”Hej, detta är en parkeringsplats för elbilar, antingen man laddar eller ej. Först till kvarn. Jag körde därifrån kl 19 så sedan dess har du kunnat ladda. Hoppas du kommer hem i alla fall. Med vänlig hälsning, Jeanette”
Jag har lite svårt att se att någons idiotiska beteende skall bestraffas med något, i lagens mening, potentiellt allvarligt brott. Den som parkerar här har ju följt lagen till punkt och pricka och dessutom följt de anvisningar som markägaren satt upp för parkering. Att försöka banka in vett i folk kan nog ofta vara kontraproduktivt men givetvis vore det ju jättebra att ge feedback till stället om att de bör se över sin skyltning.Rich-hard2 skrev:Hade lätt betalat böter bara för att förstöra den individens semester. Står man på en en laddplats så laddar man. Annars så ställer man sig nån annan stans.Franz skrev:Det kallas egenmäktigt förfarande och har fängelse på straffskalan. Men du hade nog kommit undan med att behöva betala ersättning för personens förstörda semester eller andra kostnader om hen behövt bilen. Straffet för felparkering är normalt några hundralappar i böter.Rich-hard2 skrev:Jag hade parkerat framför idioten sen laddat min bil ändå. Sen skitit fullständigt i om han ville flytta sin bil eller ej.