Jag vet att det inte är fel....

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bonden75
Teslaägare

Jag vet att det inte är fel....

Inlägg av Bonden75 »

...att parkera på en elbil på en parkering avsedd för elbilar. Det är inte heller fel att stå där längre än det tar att ladda. Men va fan... att parkera på en elbilsplats utan att ens stoppa i sladden är väl att likna med att ställa en ICE där.... kan vi i forumet enas om att åtminstone låtsasladda och ha sladden i?

Bild

Bilden är tagen idag i Hundfjället, som tur var för mig fanns en plats ledig men jag vet inte hur många av er andra som hade behövt ladda där min teslakompis stod parkerad...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: Jag vet att det inte är fel....

Inlägg av bylund »

Det är värre med elbil än med fossilare, för som elbilsförare borde man verkligen veta bättre. Ja, koppla in och låtsasladda åtminstone.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Eller ställ dig inte där, det är bara allmänt hyfs att vända på det och tänka hur glad man själv blivit om man behövt ladda... hur dum får man vara?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Bonden75
Teslaägare

Inlägg av Bonden75 »

Pontus skrev:
Eller ställ dig inte där, det är bara allmänt hyfs att vända på det och tänka hur glad man själv blivit om man behövt ladda... hur dum får man vara?
Håller med till 100% men vi kommer att ha ett växande problem med bilar som just blivit laddade till 100% under parkeringstiden. Vi pratar ju faktiskt om parkeringsplatser med laddning och inte som SuC laddplatser. I den vackraste av världar skulle alla flytta sina bilar till en vanlig parkering när laddningen var klar. Så återigen - koppla in din bil eller välj en parkeringsplats och inte en laddplats.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Rich-hard2
Teslaägare

Inlägg av Rich-hard2 »

Jag hade parkerat framför idioten sen laddat min bil ändå. Sen skitit fullständigt i om han ville flytta sin bil eller ej.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Bastard!! :D

Riktigt dåligt. Elbilsägare borde veta bättre.
Om jag inte är i akut behov av laddningen så brukar jag även lägga mitt nummer i rutan så kan folk ringa om dom behöver akut laddning.

Folk borde lära sig ladd-etikett.
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

Rich-hard2 skrev:
Jag hade parkerat framför idioten sen laddat min bil ändå. Sen skitit fullständigt i om han ville flytta sin bil eller ej.
Det kallas egenmäktigt förfarande och har fängelse på straffskalan. Men du hade nog kommit undan med att behöva betala ersättning för personens förstörda semester eller andra kostnader om hen behövt bilen. Straffet för felparkering är normalt några hundralappar i böter.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Rich-hard2 skrev:
Ja har ställt mig ivägen någon gång när jag behövde ladda, men då satt jag kvar i bilen eftersom det var ett kort stopp och hade kunnat flytta mig vid behov.
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare

Inlägg av Challe76a »

Man kan ju skriva en lapp. Ring mig så kommer jag och flyttar bilen.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
Rich-hard2
Teslaägare

Inlägg av Rich-hard2 »

Franz skrev:
Rich-hard2 skrev:
Det kallas egenmäktigt förfarande och har fängelse på straffskalan. Men du hade nog kommit undan med att behöva betala ersättning för personens förstörda semester eller andra kostnader om hen behövt bilen. Straffet för felparkering är normalt några hundralappar i böter.
Hade lätt betalat böter bara för att förstöra den individens semester. Står man på en en laddplats så laddar man. Annars så ställer man sig nån annan stans.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Inlägg av Teslaspolen »

Dumt att förstöra för någon alls, tycker jag. Bättre att man vänligt säger till på ett eller annat vis; inte lätt att veta om alla normer som kommer med elbilsägande.
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare

Inlägg av Klintan »

Verkar som en del inte förstår trots att man säger till, läs spykersaabs upplevelser på elbilsforumet: http://elbil.forum24.se/elbil-about6400-80.html
Då har det hänt igen, en Tesla som parkerar på en av Lindab Arenas två laddplatser för elbilar utan att ladda.
En lördagkväll för några veckor sedan var jag och några till på Lindab Arena. Bägge laddplatserna var lediga så vi parkerade vår Nissan Leaf och laddade.
Efter matchen, när vi skulle köra hem, så var den andra platsen upptagen av en Tesla utan att ladda.
Precis när vi skulle köra iväg så kom föraren till Teslan, och eftersom jag inte kan hålla käften så frågade jag varför han parkerar på en elladdplats utan att ladda.
”Jag hade tänkt ladda, men jag hade glömt laddkabeln hemma, dessutom kom jag inte förrän klockan 19,05” fick jag till svar.Shocked Shocked
Jag svarade -det inte är ok att parkera på en elladdplats utan att ladda, och så var den cirkusen igång galengalen
Jag vill bara inbilla mig att jag haft otur att stöta på 2 av Sveriges enda egotrippade Teslaägare på samma laddplats…………eller hur
Tidigare av spykersaab, som sms:ade ägaren till Tesla som iceade honom:
”Hej, detta är en parkeringsplats för elbilar, antingen man laddar eller ej. Först till kvarn. Jag körde därifrån kl 19 så sedan dess har du kunnat ladda. Hoppas du kommer hem i alla fall. Med vänlig hälsning, Jeanette”
Tråkigt med elbilsägare som inte förstår elbilsettikett...
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

Rich-hard2 skrev:
Franz skrev:
Rich-hard2 skrev:
Hade lätt betalat böter bara för att förstöra den individens semester. Står man på en en laddplats så laddar man. Annars så ställer man sig nån annan stans.
Jag har lite svårt att se att någons idiotiska beteende skall bestraffas med något, i lagens mening, potentiellt allvarligt brott. Den som parkerar här har ju följt lagen till punkt och pricka och dessutom följt de anvisningar som markägaren satt upp för parkering. Att försöka banka in vett i folk kan nog ofta vara kontraproduktivt men givetvis vore det ju jättebra att ge feedback till stället om att de bör se över sin skyltning.
Bild
http://teslaclubsweden.se/problemet-med-skylten/
Driver sajten Car.info
Skriv svar