Tillfälle att kopiera Svenssons...
Moderator: Redaktion
- lator
- Teslaägare
Tillfälle att kopiera Svenssons...
Denna dök upp på Blocket nyss. Ser ju riktigt trevlig ut (för att vara en "soccermom-bil") 

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Re: Tillfälle att kopiera Svenssons...
Denna???lator skrev:Denna dök upp på Blocket nyss. Ser ju riktigt trevlig ut (för att vara en "soccermom-bil")
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Aaah, just det.

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Kom att tänka på att tiden verkar gå en timme för fort här på forumet.. är det någonting som har med att Tesla är en fordonstillverkare från framtiden eller är det bara att tiden går för fort när man hänger här på forumet?? 

Man ställer in sin tid själv i profilen här på forumet. Gäller även sommar/vintertid. Gissar att du har bpgot felinställt där.Gurree skrev:Kom att tänka på att tiden verkar gå en timme för fort här på forumet.. är det någonting som har med att Tesla är en fordonstillverkare från framtiden eller är det bara att tiden går för fort när man hänger här på forumet??
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Du får justera under inställningar vilken tidszon som du vill använda och på vintern så får man använda 0 i stället för +1 (sverige) om man inte vill att tiden ska försvinna.Gurree skrev:Kom att tänka på att tiden verkar gå en timme för fort här på forumet.. är det någonting som har med att Tesla är en fordonstillverkare från framtiden eller är det bara att tiden går för fort när man hänger här på forumet??

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Misstänker att det är denna som är denna:
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... ?ca=18&w=3
Väldigt lik min men har dessutom Ludicrous. Min har körts dubbelt så långt också.
Verkar som det alltså finns minst 3 Signature Red Model X i Sverige.
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... ?ca=18&w=3
Väldigt lik min men har dessutom Ludicrous. Min har körts dubbelt så långt också.
Verkar som det alltså finns minst 3 Signature Red Model X i Sverige.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Lite märklig beskrivning:
"NYA Model X med bl a de läckra falkvingedörrarna. 7-sitsig vilket ger en spaciös och bekväm interiör."
NYA innebär det AP2 hårvara (näst in till omöjligt)?
7-sitsig är väl den MINST spaciösa modellen eller?
Annars är det väl ett högst rimligt pris tycker jag.
"NYA Model X med bl a de läckra falkvingedörrarna. 7-sitsig vilket ger en spaciös och bekväm interiör."
NYA innebär det AP2 hårvara (näst in till omöjligt)?
7-sitsig är väl den MINST spaciösa modellen eller?
Annars är det väl ett högst rimligt pris tycker jag.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
??kangru skrev:Priset visar väl ganska väl vilka problem som 7sitsen har.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Det är väldigt ont om plats på 5 av de 7 platserna för alla utom barn och pygméer. 6 sits är mycket luftigare och bättre på alla sätt om man inte måste ha exakt 7 platser.mahulkp skrev:??kangru skrev:Priset visar väl ganska väl vilka problem som 7sitsen har.
Förstod inte vad det har med priset att göra? Har själv en 7-sits och så länge alla i sällskapet inte är 190 cm så åker 7 vuxna utan större problem.kangru skrev:Det är väldigt ont om plats på 5 av de 7 platserna för alla utom barn och pygméer. 6 sits är mycket luftigare och bättre på alla sätt om man inte måste ha exakt 7 platser.mahulkp skrev:??kangru skrev:Priset visar väl ganska väl vilka problem som 7sitsen har.
Model YP 2024
- lator
- Teslaägare
Ni ska då ha allt serverat på silverfat ni...Pontus skrev:Denna???lator skrev:Denna dök upp på Blocket nyss. Ser ju riktigt trevlig ut (för att vara en "soccermom-bil")

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Är Signature mjukvarabegränsat till 90kwh? Eller hur går det att uppgradera till 100?
Jag är inte så påläst, men jag trodde att 100 batterierna var för nya för att ha levererats med Signature modellerna (som väl var dom första som levererades?).
Jag är inte så påläst, men jag trodde att 100 batterierna var för nya för att ha levererats med Signature modellerna (som väl var dom första som levererades?).
Den är inte mjukvarubegränsad till 90kWh utan det är just ca 90kWh batteripack. Har man en P90D med Ludicrous så gick det dock att uppgradera till P100DL genom att byta batteripack. Osäker om det fortfarande är möjligt och det är inte helt gratis.Dansken skrev:Är Signature mjukvarabegränsat till 90kwh? Eller hur går det att uppgradera till 100?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Ser precis ut som min. Jag betalade dock inte det priset. Är signature nåt speciellt? Jag har samma spec och min kostade 1732"
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Signature, uttagen i september = AP2 helt omöjligt.Pontus skrev:NYA innebär det AP2 hårvara (näst in till omöjligt)?
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Signature är typ som First Edition. Vi som har Signature lade in 263k i reservation, hade lite färre val då det mesta ingick (enda sakerna som påverkade priset och som gick att lägga till var dragkrok, vinterpaket och Ludicrous). De perks som Signature fick var dels möjlighet att välja färgen Signature Red, en mörkare röd färg och sedan att det står Signature på lite olika platser. De flesta Signature levererades rätt tidigt men det verkar ha funnits andra icke Signature som levererades ungefär samtidigt eller till och med före.SolnaGnagarn skrev:Ser precis ut som min. Jag betalade dock inte det priset. Är signature nåt speciellt? Jag har samma spec och min kostade 1732"
Här är en bild på min bil med nyligen påsatta sommarhjul:
Tråd med lite fler bilder på min Model X P90D Signature Red, bilderna kommer på sida 10
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =24&t=2349
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 2 gång.
Jag har samma spec dock ej Signature och min kostade 1670' i september.SolnaGnagarn skrev:Ser precis ut som min. Jag betalade dock inte det priset. Är signature nåt speciellt? Jag har samma spec och min kostade 1732"
Model YP 2024
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Min kom till Sverige som showroombil i oktober tror jag. Var det nån prishöjning där i krokarna tro?mahulkp skrev:Jag har samma spec dock ej Signature och min kostade 1670' i september.SolnaGnagarn skrev:Ser precis ut som min. Jag betalade dock inte det priset. Är signature nåt speciellt? Jag har samma spec och min kostade 1732"
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Aha ok!Svenssons skrev:Signature är typ som First Edition. Vi som har Signature lade in 263k i reservation, hade lite färre val då det mesta ingick (enda sakerna som påverkade priset och som gick att lägga till var dragkrok, vinterpaket och Ludicrous). De perks som Signature fick var dels möjlighet att välja färgen Signature Red, en mörkare röd färg och sedan att det står Signature på lite olika platser. De flesta Signature levererades rätt tidigt men det verkar ha funnits andra icke Signature som levererades ungefär samtidigt eller till och med före.SolnaGnagarn skrev:Ser precis ut som min. Jag betalade dock inte det priset. Är signature nåt speciellt? Jag har samma spec och min kostade 1732"
Här är en bild på min bil med nyligen påsatta sommarhjul:
Tråd med lite fler bilder på min Model X P90D Signature Red, bilderna kommer på sida 10
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =24&t=2349