Måste man alltid sänka fjädringen manuellt efter auto raise?
Moderator: Redaktion
- Range Anxiety
- Teslaägare
Hej, jag provade att ställa in fjädringen på high vid fart hinder hemma, och nu när jag har åkt och handla lite mat så ser jag att fjädringen fortfarande är på high! Jag trodde den skulle sänka sig själv efter att man är x-antal meter från platsen man höjde på?
Ser att det finns ett läge där man kan ställa ner till low när man kör 160kmh, det är väll inte den jag skall ändra?
Kommer senare med en recention från två första dygnen!
/P
Ser att det finns ett läge där man kan ställa ner till low när man kör 160kmh, det är väll inte den jag skall ändra?
/P
Såld -Model S 75D,mc red, pano, NG tan, premium pkt, luftfjädring, stora stereon.
MS 2023 love it
MS 2023 love it

Re: Måste man alltid sänka fjädringen manuellt efter auto ra
Den sänker när du når en viss fart. Kommer inte ihåg exakt men typ 50 för high och 30 för extra high
- Range Anxiety
- Teslaägare
Ok, kör får långsamt alltså! Tack får testa.
Såld -Model S 75D,mc red, pano, NG tan, premium pkt, luftfjädring, stora stereon.
MS 2023 love it
MS 2023 love it

Summon sänker också. Jävligt muppigt dock, känns mer som en bugg än feature.
I vintras hade jag parkerat i very high mot en snödriva. När jag ska åka iväg så har någon parkerat lite väl när bredvid, så jag backar ut bilen med summon varpå den sänker sig och börjar backa och skrapar fronten mot snön. Hade det varit en hård trotoarkant så hade nog resultatet inte blivit så bra.
I vintras hade jag parkerat i very high mot en snödriva. När jag ska åka iväg så har någon parkerat lite väl när bredvid, så jag backar ut bilen med summon varpå den sänker sig och börjar backa och skrapar fronten mot snön. Hade det varit en hård trotoarkant så hade nog resultatet inte blivit så bra.
Uppfattar de som att den sänker när man starta bilen, antog att om man sätter den på HIGH så ska den hålla deet tills man kör därifrån igen dock verkar den bara höja nästa gång man kommer dit.
Har min inställd på ALWAYS LOW och satte den på HIGH när jag körde hem till några på en grusväg, när jag skulle åka därifrån så va den på LOW igen.
Har min inställd på ALWAYS LOW och satte den på HIGH när jag körde hem till några på en grusväg, när jag skulle åka därifrån så va den på LOW igen.
Den går ner från very high till high vid 26 km/h (eller var det 36?) och från high till normalläge när du kommit upp i 56 km/h.
Om farthindret är nära hemmet så kanske du inte kört så snabbt där emellan? När du närmar dig vägbulan igen på väg hem så kommer ju bilen automatiskt att höja sig igen baserat på GPS-position, om du inte aktivt valt bort det.
Om farthindret är nära hemmet så kanske du inte kört så snabbt där emellan? När du närmar dig vägbulan igen på väg hem så kommer ju bilen automatiskt att höja sig igen baserat på GPS-position, om du inte aktivt valt bort det.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ganska osmart faktisktdstr skrev:Summon sänker också. Jävligt muppigt dock, känns mer som en bugg än feature.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Du måste sänka första gången för att berätta för bilen mellan vilka punkter den ska vara höjd.
nej, bilen höjer sig vid den plats du höjt vid tidigare oberoende av vilket håll du kommer från, och sänker sig sedan när farten blir för hög, se tidigare inlägg
om man inte kryssar bort "auto raising location" samtidigt
om man inte kryssar bort "auto raising location" samtidigt
ms 76132 "Eleamore"
... förutsatt att man håller tillräckligt låg hastighet. Kör man fortare så ignorerar bilen det förinställda värdet.12man skrev:nej, bilen höjer sig vid den plats du höjt vid tidigare oberoende av vilket håll du kommer från...
Till exempel: Jag kör på "very high" när jag svänger in hemma på gårdsplanen. Bilen höjer sig redan en bit innan medan jag är kvar på vägen. Men när jag bara kör förbi infarten och inte sänker farten innan så förblir bilen i normal-läge.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
okejrå tänkte inte på det
ms 76132 "Eleamore"
Min bil har jag ställt till low när den överstiger 80km/h.Range Anxiety skrev:Hej, jag provade att ställa in fjädringen på high vid fart hinder hemma, och nu när jag har åkt och handla lite mat så ser jag att fjädringen fortfarande är på high! Jag trodde den skulle sänka sig själv efter att man är x-antal meter från platsen man höjde på?
/P
Model S P85D,