Någon som har lust att hyra ut sin Tesla en helg?

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Laddvin

Någon som har lust att hyra ut sin Tesla en helg?

Inlägg av Laddvin »

Hej!

Jag har tyvärr inte ekonomin för att köpa en Tesla själv, men vill gärna visa upp den för några släktingar som fått höra mycket om Tesla från mig de senaste åren... :D
Samtidigt som jag då skulle få spendera lite tid bakom ratten.

Därför undrar jag om det är någon i Södermanland som har lust att hyra ut sin Tesla en 1-2 dagar över en helg nu i vår om ni kan klara er utan bilen en dag eller två.

Jag vet att man kan hyra via företag, men vad jag har sett går det bara i södra Sverige.

Jag är bara ett stort fan/entusiast som vill spendera lite mer tid i en Tesla (provkörde hos Tesla i Stockholm förra våren), så basha inte ner på mig bara för att jag frågar.

Hoppas att den är nån som har lust att ställa upp! Om ni har några frågor är det bara att fråga på. :)

Mvh Edvin

PS. Självklart skulle jag vara jätterädd om eran baby. :)
Edvin - Kör NIO ET5 under SECC 2024
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Re: Någon som har lust att hyra ut sin Tesla en helg?

Inlägg av lator »

Det är väl inte så långt för dig att åka ner till Kalmar och hyra en där? Läs mera i denna tråd. http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... hilit=hyra
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Laddvin

Inlägg av Laddvin »

lator skrev:
Det är väl inte så långt för dig att åka ner till Kalmar och hyra en där? Läs mera i denna tråd. http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... hilit=hyra
Nja, det beror ju på vad långt innebär för dig. ;) Det är en 33 mil enkel väg iallafall. Kollade upp delbil.se som finns i Kalmar, och där verkar det som man måste betala månadsavgift.

Men självklart, det är ett alternativ. :)
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

OldschoolWarfare skrev:
lator skrev:
Nja, det beror ju på vad långt innebär för dig. ;) Det är en 33 mil enkel väg iallafall. Kollade upp delbil.se som finns i Kalmar, och där verkar det som man måste betala månadsavgift.

Långt för mig är då inte 33 mil... :lol: Har hyrt både i Göterborg (80 mil) och i Kalmar (97 mil) och månadsavgiften behöver du ju bara betala just när du vill hyra...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Laddvin

Inlägg av Laddvin »

lator skrev:
OldschoolWarfare skrev:
lator skrev:

Långt för mig är då inte 33 mil... :lol: Har hyrt både i Göterborg (80 mil) och i Kalmar (97 mil) och månadsavgiften behöver du ju bara betala just när du vill hyra...
Haha, ja då är ju inte 33 mil särskilt mycket. ;)

Men jag tänkte i förstahand om man kunde hitta någon som frivilligt hyr ut sin bil antingen i eller precis runt Södermanland. :)
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Var i Södermanland bor du?
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inlägg av bullen »

Karlstad är ju lite närmare om du är intresserad
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Avis har också fått in Tesla nu såg jag i ett reklamutskick.
Laddvin

Inlägg av Laddvin »

bullen skrev:
Karlstad är ju lite närmare om du är intresserad
Ja, om du är villig att hyra ut till ett rimligt pris så är jag absolut intresserad!

Jag såg ditt inlägg om detta i tråden som lator länkade tidigare.

Är det endast i sommar du kan hyra ut den eller någon gång under våren när det har blivit lite varmare? :)
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inlägg av bullen »

Räknar med att kunna klara mig med bara Roadstern periodvis från april och framåt förutom lämgre tjänsteresor. Ska tex till Malmö första veckan i april. Då vill jag gärna ha den
Laddvin

Inlägg av Laddvin »

bullen skrev:
Räknar med att kunna klara mig med bara Roadstern periodvis från april och framåt förutom lämgre tjänsteresor. Ska tex till Malmö första veckan i april. Då vill jag gärna ha den
Okej! Som sagt så tänkte jag mig ingen längre period, utan bara ett par dagar.

Jag PM:ar dig!
Laddvin

Inlägg av Laddvin »

Andra förslag är fortfarande intressanta, så hör av er om ni är villiga att hyra ur eran Tesla. :)
Skriv svar