Typ2 Kabel

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
SebastianP
Teslaägare

Typ2 Kabel

Inlägg av SebastianP »

Väntar tålmodigt på att leveransteamet skall höra av sig om leveransen av min bil som står färdig i Upplands Väsby.

Under tiden tänkte jag beställa en Typ2 kabel, vilken leverantör/kabel har ni bäst erfarenhet av?
Som jag förstår det så är det en 16A 3-fas Typ2 som jag skall köpa?

Finns det någon uppenbar anledning, som jag missat, att köpa en lång kabel?
Användarvisningsbild
Gastrogate
Teslaägare
Kontakt:

Re: Typ2 Kabel

Inlägg av Gastrogate »

SebastianP skrev:
Väntar tålmodigt på att leveransteamet skall höra av sig om leveransen av min bil som står färdig i Upplands Väsby.

Under tiden tänkte jag beställa en Typ2 kabel, vilken leverantör/kabel har ni bäst erfarenhet av?

Köp från Tesla! Funkar fint och känns som om de har ett fördelaktigt pris för den också!
P100D - Röd Multi-Coat-färg, Panoramatak, Ludicrous, Uppgraderad Autopilot (AP2), Premium Uppgraderingspaket, Aktiv Luftfjädring, Ultra Hi-Fi, Köldpaket - http://---
Användarvisningsbild
SebastianP
Teslaägare

Inlägg av SebastianP »

Gastrogate skrev:
SebastianP skrev:

Köp från Tesla! Funkar fint och känns som om de har ett fördelaktigt pris för den också!
Bra tips! Antar att de har den tillgänglig i Upplands Väsby?
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare

Inlägg av Pro-Z »

Jag köpte också från Tesla i Upplands Väsby i samband med leveransen. Vet dock inte om dom har den på lager då jag meddelade dom köpet långt i förväg.
Tyckte också dom hade bra pris på kabeln.
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - Long Range, Vit - Årsmodell 2024
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

32A 3fas ska du ha
Kostar inte mycket mer än 16A men du kan då ladda snabbare på 32A 1 fas stolpar
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Guldis-54
Teslaägare

Inlägg av Guldis-54 »

Jag åkte direkt till Väsby för ca 1 månad sedan och köpte en. De hade på lager då i vart fall.
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MY RWD, 2023 Quick Silver, såld 28/6-25
MY RWD LR Juniper 2025+, röd, Hämtad 14/7-23
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Samma sak här, köpte av Tesla - bästa priset jag kunde hitta och en bra kabel. Den är 7,5 meter om jag minns rätt vilket är ganska lagom, för då räcker den både om du kör rakt in och backar in, kanske inte om du måste dra den diagonalt. Största anledningen att köpa längre är väl ifall en laddplats är blockerad och du vill dra kabeln till en plats en bit bort, men det är väl kanske inte vanligaste scenariot.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

danni skrev:
Samma sak här, köpte av Tesla - bästa priset jag kunde hitta och en bra kabel. Den är 7,5 meter om jag minns rätt vilket är ganska lagom, för då räcker den både om du kör rakt in och backar in, kanske inte om du måste dra den diagonalt. Största anledningen att köpa längre är väl ifall en laddplats är blockerad och du vill dra kabeln till en plats en bit bort, men det är väl kanske inte vanligaste scenariot.
Håller med om att det är en mycket bra kabel och bra längd. Kan dock verifiera att den inte fungerar på diagonalen som t.ex. i Scandic Crowns parkeringsgarage. Där var den någon meter för kort men det är också enda plats jag har stöt på där den inte funkat.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare

Inlägg av Pro-Z »

Svenssons skrev:
danni skrev:
Håller med om att det är en mycket bra kabel och bra längd. Kan dock verifiera att den inte fungerar på diagonalen som t.ex. i Scandic Crowns parkeringsgarage. Där var den någon meter för kort men det är också enda plats jag har stöt på där den inte funkat.
Ajdå, jag ska till Scandic Crown i April. Är dragning på diagonalen den ända möjligheten att ladda där. Eller var det bara sämsta scenariot som du påpekade?
Användarvisningsbild
thomas76
Teslaägare

Inlägg av thomas76 »

Någon som kan dela med sig av en bild på denna berömda tesla typ-2 kabel? Är sugen på kabeln men har för långt till ett sc
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

thomas76 skrev:
Någon som kan dela med sig av en bild på denna berömda tesla typ-2 kabel? Är sugen på kabeln men har för långt till ett sc
http://shop.eu.teslamotors.com/products ... ase-32a-8m
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
thomas76
Teslaägare

Inlägg av thomas76 »

Grymt! Tack för det e5m1r =) den var blå och fin
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Pro-Z skrev:
Svenssons skrev:
danni skrev:
Ajdå, jag ska till Scandic Crown i April. Är dragning på diagonalen den ända möjligheten att ladda där. Eller var det bara sämsta scenariot som du påpekade?
Det är ett väldigt trångt garage och det fanns ingen annan möjlighet för mig men minns inte riktigt om det kanske skulle vara möjligt att ladda om platsen bredvid hade varit ledig. Bodde där när jag hämtade min Model X så det var många nya intryck. Ser på Uppladdning nu att det inte verkar finnas Typ 2 så kanske var det 3-faskontakten och UMC:n som inte funkade istället för Typ 2? Jag hade inte någon längre Schuko med mig.

http://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?i ... 746eaefb37
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare

Inlägg av Pro-Z »

Aha! men då kan jag ta med mig en förlängningssladd!
Skriv svar