Ny tjuvmarknad: Solceller
Moderator: Redaktion
Ny tjuvmarknad: Solceller
Om man bor enskilt och har solceller så riskerar man alltså fr.o.m. nu att bli av med sina solceller. Djävla tjyvpack!
Re: Ny tjuvmarknad: Solceller
Jävla pack alltså. Gud vad arg jag blir. Släpp loss hundarna säger jag bara. Bara att man måste tvätta solcellerna sen....
Tur att man har en del takyta hemma så man slipper ha solcellerna på backen där pöbeln uppenbarligen kan komma när som helst och plocka med sig.

Tur att man har en del takyta hemma så man slipper ha solcellerna på backen där pöbeln uppenbarligen kan komma när som helst och plocka med sig.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Teslaspolen
- Teslaägare
Men vad i...
Dags för anti stöld funktion då. Larm som går om de kopplas bort, utan PIN kod?
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Vadå larm? Spänningssätt hela rasket när sabotage upptäcks. Strömmen finns ju på plats. Jag tycker iaf inte synd om några grillade tjuvar. Jag vet, det är elakt och inte tillåtet (det är iofs inte heller tillåtet att stjäla), men jag blir så himla förbannad när jag ser sånt här. Man vet ju samtidigt att tjuvarna högst sannolikt går fria, dvs ett sånt stöld är nästintill riskfritt för dem, det är ju därför de gör det. Den bestulne får betala notan.Teslaspolen skrev:Men vad i...
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Hörde om detta via min far.
Ringde direkt i morse till mitt försäkringsbolag och frågade om hemförsäkringen täcker min solcellsanläggning på stativ på mark. Det gjorden den och det var ju skönt att höra. Både skada och stöld.
Jäkla trist att det händer ändå!
Ringde direkt i morse till mitt försäkringsbolag och frågade om hemförsäkringen täcker min solcellsanläggning på stativ på mark. Det gjorden den och det var ju skönt att höra. Både skada och stöld.
Jäkla trist att det händer ändå!
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - Long Range, Vit - Årsmodell 2024
Model Y - Long Range, Vit - Årsmodell 2024
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
snällt att dom lämnade ställningen varjefall
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Tänk om tjuvarna kommer nattetid.. har hört att det har hänt att dom stannar uppe bara för att åka ut o stjäla nattetid!!!mati skrev:Vadå larm? Spänningssätt hela rasket när sabotage upptäcks. Strömmen finns ju på plats.

Driving - Polestar 2, Dual motor LR
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Näe! Kan dom va så nedriga??? Fy bubblan alltså...joel80 skrev:Tänk om tjuvarna kommer nattetid.. har hört att det har hänt att dom stannar uppe bara för att åka ut o stjäla nattetid!!!mati skrev:Vadå larm? Spänningssätt hela rasket när sabotage upptäcks. Strömmen finns ju på plats.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Det är ju smartast ta dom nattetid då är dom inte spännings satta
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 

- Teslaspolen
- Teslaägare
Ett ord: Powerwall.Stefan T skrev:Det är ju smartast ta dom nattetid då är dom inte spännings satta

Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Powerwall.. med en sån skulle man alltså kunna lysa upp svarta marknaden... eh..