Loggas ut?!?

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Loggas ut?!?

Inlägg av Jojo »

Är det någon mer än jag som loggas ut från forumet automatiskt med jämna (eller snarare ojämna) mellanrum? Detta trots att jag har bockat rutan med "logga in mig automatiskt" eller vad det nu heter. Det hela kan t o m hända plötsligt, till exempel när man öppnar en tråd.
Tibor eller någon annan kunnig, varför är det så och vad kan jag göra åt det? Jag har en Mac och kör Safari... Mysko.
Cheers
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Re: Loggas ut?!?

Inlägg av Kalle »

Jag har samma problem ibland
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

OK, jag har grävt i det där och det verkar bero på att ni är otrogna och besöker andra forum också ;)
Cookien som lagrar ditt lösenord har ett random namn men det är ett känt flaw i phpbb (som forumprogrammet heter) att den är inte tillräckligt random - flera forum kan råka få samma cookie-namn.

Problemet är att ändrar jag cookiens namn måste ALLA logga in sig på nytt. ALLA användare kommer att behöva komma ihåg sina lösenord och mata in dem igen. Jag tror inte alla gör det :? Så för att vara på säkra sidan har jag bestämt att inte försöka fixa till problemet, iaf inte än.
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Jag har inga problem 8-)
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

TiborBlomhall skrev:
OK, jag har grävt i det där och det verkar bero på att ni är otrogna och besöker andra forum också ;)
Cookien som lagrar ditt lösenord har ett random namn men det är ett känt flaw i phpbb (som forumprogrammet heter) att den är inte tillräckligt random - flera forum kan råka få samma cookie-namn.

Problemet är att ändrar jag cookiens namn måste ALLA logga in sig på nytt. ALLA användare kommer att behöva komma ihåg sina lösenord och mata in dem igen. Jag tror inte alla gör det :? Så för att vara på säkra sidan har jag bestämt att inte försöka fixa till problemet, iaf inte än.
Nej de är nog best, jag lider inte så mycket av det. :)
Skriv svar