Det blir lite intressant och se om AWD-ångesten lägger sig och prestanda, laddhastighet och räckvidd räcker till. Har blivit en del trippar till Åre, Hemsedal, Sälen, Mora, Wien, Innsbruck och lite sånt blandat med 85:an, så det blir upp till bevis för 60:an.
Första intrycket är att en del har hänt sen juli 2015, men ingen dramatik. Lite dovare ljud i kupén, bättre interiör kvalitet, elektrisk laddlucka och lite sånt märks utöver uppenbara faceliftskillnader. Stolarna är de gamla vanliga, så jag missade nog brytpunkten där. Det blir till att kitta med nya fötter till takräcket antar jag, eller funkar det på nåt sätt med de "gamla"? (Thule).
Ska ladda fullt i afton och se var typical landar. Ett snabbt överslag givet nuvarande SOC säger ungefär 312km. Känns ok!
Bland märkligheter ovan kan kanske vinterpaketet höra. Jag valde till det för att få stolsvärme bak. Tycker det kostar så jäkla mycket range när det sitter folk där bak och muttrar över att det är kallt. Med lite watt i röven bör de siffrorna kunna hållas lite snyggare. Och jag slipper JULA-dynan som jag kör med idag...