Hemma sjuk idag tänkte jag att ett litet ärende till Kista kan jag väl orka med.
Kundmottagningen, du måste upp för trappan och in till service mottagningen sa dom när jag sa att jag hade en nyckel som inte fungera.
Vänta på min tur, efter ett tag fick jag prata med någon som sa att om jag inte beställt tid så kunde hon inte hjälpa mig utan då fick jag gå ner ut och in i en annan ingång till Express servicen.
Bara en man före mig och teknikern tittar upp och säger jag hjälper dig efter denna kunden (kändes som han menade typ 5 min), efter 20 min går jag ut i verkstaden och frågar om det tar lång tid. Ja en timme tar det säkert, kändes väl oviktigt för honom att tala om det för kunden?
Sedan blir det min tur och efter att provat nyckeln mot bilen säger han att det säkert är bara kodningen som behöver återställas MEN det täcker inte garantin eftersom nyckeln av säkerhetsskäl tappar koden om man trycker på knappen flera gånger (hur många visste han inte) utan att vara i närheten av bilen. Om det är något trasigt i nyckeln så går det på garantin MEN det kunde han inte veta utan att göra en felsökning som kan kosta mig upptill 1900kr. Koda om nyckeln kostar 600kr.
Fly förbannad ringer jag till Täby där vi köpte bilen och ber dom fixa det men det kunde dom inte göra på rak arm utan ska återkomma (när vet jag inte men uppenbarligen inte idag)

Det känns som man vill nästan bara att något ska krångla på Teslan så man får anledning att prata med trevliga och vettiga servicepersonal.