Bilen i fråga är en Model S 90D som tillverkades i Oktober 2016 och har AP1 samt all extra utrustning förutom 7-sits.
Från det att jag hämtade ut bilen tills idag har jag haft 0 problem med bilen. Inte ett enda bekymmer, inget som knirrar i paneler, kromlisterna linjerar spikrakt trots att jag varit där och okulärbesiktigat med millimeterprecision, byggkvaliteten är förträfflig! Har alltså sedan jag hämtade ut bilen inte besökt SC en endaste gång förutom när jag köpte en Type-2 kabel

Som referensram så vågar jag påstå att jag generellt har höga krav och är väldigt picky på smådetaljer. Både när det gäller bilar och även annat jag köper. Tidigare bilar har varit olika sorters Porsche och Audi på senare tid så när jag tog beslutet att hoppa över till Model S var jag beredd på det värsta efter allt jag läst på internet. Men icke. Min Porsche Macan Turbo jag hade tidigare var på verkstad 5 gånger under de 9 månader jag ägde bilen på grund av diverse fabrikationsfel. Exempelvis förarstol vars elinställningar gick sönder, det var skrammel bakom högtalargaller, delar i PDK-växellådan behövde bytas, ventilationsutblås behövde bytas, etc.
Självklart finns det en rad smågrejer man kan irritera sig på med Teslan som tyskarna gör bättre, men jag har kommit fram till att på det stora hela är det absolut den bästa bilen man kan köra i dagsläget. Drivlinan och hur produkten är förpackad är verkligen ypperligt! De niggles jag har med bilen är inte produktionsfel, det är snarare sådant som lite fler inställningar på stolarna, strålkastarna kunde lyst bättre, utfällbara armstöd i baksätet, krokar för att hänga upp jacka, handtag i taket, för att nämna några. Dock är inget av detta ett problem för mig och troligtvis finns det ingen produkt som har 100% på allt.
Givetvis kommer jag väl få det här i ryggen nu när jag skriver inlägget och imorgon när jag ska köra iväg så är det något som skramlar i bilen. Men isåfall får jag väl åka ut till SC och få det fixat

Over and out!