Självöppnande dörr... bilen flyttar på sig... det är ju en Tesla!

Moderator: Redaktion
Det där fungerar ganska bra när bilen inte står parkerad i garaget hemma. Men när jag är hemma blir jag galen på funktionen! Trots att det är en tjock betongvägg mellan huset och bilen i garaget så känner bilen av när jag rör mig i huset och har nyckeln i fickan. Då öppnar och stänger den bildörren hela tiden. Som regel lämnar den dessutom alltid bildörren öppen så att bilen alltid står igång med ventilationen påslagen.danni skrev:Hehe, jag kom direkt att tänka på den här videon som jag också postade som en kommentar där:
Herr X skrev:Det där fungerar ganska bra när bilen inte står parkerad i garaget hemma. Men när jag är hemma blir jag galen på funktionen! Trots att det är en tjock betongvägg mellan huset och bilen i garaget så känner bilen av när jag rör mig i huset och har nyckeln i fickan. Då öppnar och stänger den bildörren hela tiden. Som regel lämnar den dessutom alltid bildörren öppen så att bilen alltid står igång med ventilationen påslagen.
Dags att klippa navelsträngen? Man måste inte ha nyckeln på sig hela tiden. Även fast det är svårt, så är det är okej att lägga ifrån sig den ibland.Herr X skrev:Det där fungerar ganska bra när bilen inte står parkerad i garaget hemma. Men när jag är hemma blir jag galen på funktionen! Trots att det är en tjock betongvägg mellan huset och bilen i garaget så känner bilen av när jag rör mig i huset och har nyckeln i fickan. Då öppnar och stänger den bildörren hela tiden. Som regel lämnar den dessutom alltid bildörren öppen så att bilen alltid står igång med ventilationen påslagen.
Jag har satt RFID-taggen till det digitala dörrlåset till huset i keyfobbens nyckelring. Om jag lägger bort keyfobben kan jag inte komma in i huset utan att behöva slå kodenLembritt skrev:Dags att klippa navelsträngen? Man måste inte ha nyckeln på sig hela tiden. Även fast det är svårt, så är det är okej att lägga ifrån sig den ibland.Herr X skrev:Det där fungerar ganska bra när bilen inte står parkerad i garaget hemma. Men när jag är hemma blir jag galen på funktionen! Trots att det är en tjock betongvägg mellan huset och bilen i garaget så känner bilen av när jag rör mig i huset och har nyckeln i fickan. Då öppnar och stänger den bildörren hela tiden. Som regel lämnar den dessutom alltid bildörren öppen så att bilen alltid står igång med ventilationen påslagen.![]()
Snackar inte låset blåtand? Så kan du skaffa en smartklocka? Det är verkligen förjäkligt att du inte får någon typ av Unicef-bidrag för ett sådant här problem. Men vi står bakom dig, glöm aldrig det.Herr X skrev:Jag har satt RFID-taggen till det digitala dörrlåset till huset i keyfobbens nyckelring. Om jag lägger bort keyfobben kan jag inte komma in i huset utan att behöva slå kodenLembritt skrev:Dags att klippa navelsträngen? Man måste inte ha nyckeln på sig hela tiden. Även fast det är svårt, så är det är okej att lägga ifrån sig den ibland.Herr X skrev:Det där fungerar ganska bra när bilen inte står parkerad i garaget hemma. Men när jag är hemma blir jag galen på funktionen! Trots att det är en tjock betongvägg mellan huset och bilen i garaget så känner bilen av när jag rör mig i huset och har nyckeln i fickan. Då öppnar och stänger den bildörren hela tiden. Som regel lämnar den dessutom alltid bildörren öppen så att bilen alltid står igång med ventilationen påslagen.![]()
Jag skulle säga att problemet är i stort sett olösligt