Car alarm has triggered - Tesla X med dragkrok

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Falken
Teslaägare

Car alarm has triggered - Tesla X med dragkrok

Inlägg av Falken »

Är det någon mer som har en bil som skickar notiser om att larmet gått ideligen? 61 larm de sista 10 dagarna! Tesla har kollat all hårdvara och även uppdaterat viss programvara, men bilen fortsätter larma. En penna till displayen (när man har handskar på) angavs som troligt fel, men bilen larmar utan den. Oftast larmar det nattetid, ibland en gång i timmen, när bilen står parkerad i sin carport, men det händer även på andra ställen med och utan släpvagn kopplad. Kan det vara djur (bor i skogen)? Det finns ingenting i bilen som kan röra sig. Larmar även när det inte blåser.
Jag har haft bilen i 3 månader och larmen har pågått hela tiden. Ibland kan det gå något dygn utan larm. Är det bara min bil som har detta problem?
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare

Re: Car alarm has triggered - Tesla X med dragkrok

Inlägg av TeslaMartin »

Hade samma på Model S, men det var känt problem för Tesla - jordningsfäste (bult) som kan spricka och bilen tappar jordning varpå det uppkommer flertalet fel, primärt larmet som går men sedan började det spöka med lysen mm

(självklart massa elfel eftersom strömkretsen hade glappkontakt)

Detta på en 2 år gammal bil, så det lär inte vara orsaken på en ny bil - mer som information ifall att någon annan råkar ut för spöklarm och allmänna konstiga elfel (larm, varning om öppna dörrar, frunk och baklucka, blinkande lampor mm)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

En dörr som bilen uppfattar som att den är öppen eller öppnas? Typ en kontakt som skiftar läge omsen ligger precis
på gränsen sas. Känns som troligt iaf på en bil med elektriska dörrar (kanske mest FWD)...
Kan inte Tesla se exakt vad för signal som triggar larmet?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Falken
Teslaägare

Inlägg av Falken »

Tesla testade hårdvaran och tittade nog inte i historiken. De får väl göra det nu. Jag var mest nyfiken på om det var ett vanligt fel eller om det bara gäller min bil.
Skriv svar