Instrumentgrupp/hastighetsmätare alltid på?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Instrumentgrupp/hastighetsmätare alltid på?

Inlägg av Leo »

Gick ut i garaget och tittade till ny bilen. Konstaterade att själva instrumentgruppen framför ratten var på och lyste kontinuerligt. Obs att jag inte hade bilnyckeln med mig. Ska det vara så eller är det så den är när bilen är "vaken" dvs jag inte har ställt in att den ska sova?
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
EricH
Teslaägare

Re: Instrumentgrupp/hastighetsmätare alltid på?

Inlägg av EricH »

Leo skrev:
Gick ut i garaget och tittade till ny bilen. Konstaterade att själva instrumentgruppen framför ratten var på och lyste kontinuerligt. Obs att jag inte hade bilnyckeln med mig. Ska det vara så eller är det så den är när bilen är "vaken" dvs jag inte har ställt in att den ska sova?
Gå in på Controls/Displays/Energy Saving - låter som att du har ställt Energy Saving på "off". Jag använder personligen "Always connected" vilket innebär att bilen stänger ned men kan nås via appen hela tiden.
Model X P100D
Användarvisningsbild
Ghia64
Teslaägare

Inlägg av Ghia64 »

Om du går in i Tesla appen på telefonen, är bilen "locked" eller "unlocked"? Såg detta själv för ett tag sedan att min instrumentpanel var på. Kollade appen, och bilen var olåst! Gick ner och kollade i "Settings" och hittade att "AutoLock" var urkopplad........ Ok, jag kopplade på autolock igen och allt är frid och fröjd. Vet dock inte hur den kopplade ur sig från första början.....

Mvh
Mattias
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Ändrade energysaving från off så nu släcker den ner displayen.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Skriv svar