däcktrycks varning..?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TeslaSP85D-2015
Teslaägare

däcktrycks varning..?

Inlägg av TeslaSP85D-2015 »

Fick äntligen dit mina nya Vossen 21" , men när jag kör ifrån däckhandlarn så kommer det upp
en varning att däcktryck kontrollen behöver service.. "kontakta Tesla Service"
Jag har nollställt däcktryck kontrollen som man gör på alla andra normala bilar så vad menar
denna bilen med detta meddelande???
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: däcktrycks varning..?

Inlägg av Bjelke »

Kan vara fel typ av sensor (finns ju två olika, beror på när bilen byggts vilken typ som passar),
men ibland måste dom programmeras oxo men jag har inte riktigt koll på hur det funkar och när det behövs osv...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
fakerlind
Teslaägare

däcktrycks varning..?

Inlägg av fakerlind »

Jag har också 21" Vossen (VFS2) och killen på stället där jag fick dem monterade menade på att det var en specifik kille hos dem som kunde programmera TPMS för Tesla då det var lite meckigt. Så det låter som att de kanske inte hade full koll hos din däckhandlare?

Edit: när jag körde därifrån fick jag ngt meddelande om att bilen upptäckt TT jag bytt däck och jag fick bekräfta storleken varpå den meddelade att det nu var kalibrerat.
Senast redigerad av fakerlind, redigerad totalt 2 gång.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

För mig har det kunnat ta flera mil innan dom synkat.
Användarvisningsbild
TeslaSP85D-2015
Teslaägare

Inlägg av TeslaSP85D-2015 »

fakerlind skrev:
Jag har också 21" Vossen (VFS2) och killen på stället där jag fick dem monterade menade på att det var en specifik kille hos dem som kunde programmera TPMS för Tesla då det var lite meckigt. Så det låter som att de kanske inte hade full koll hos din däckhandlare?

Edit: när jag körde därifrån fick jag ngt meddelande om att bilen upptäckt TT jag bytt däck och jag fick bekräfta storleken varpå den meddelade att det nu var kalibrerat.
Min däckhandlare sa inget om speciella TPMS men ska höra med dom imorgon.
Fick också meddelande om att bekräfta storlek, men ändå hänger felmeddelandet kvar.
Får väl se om det försvinner efter fler mil som en skrev.
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Jag har fått denna varning varenda gång jag låtit bytta hjul. Man blir skraj! :shock:

Men det har löst sig efter reboot av stora skärmen (håll in bägge övre rattknapparna ~10 sek tills den svartnar och kommer upp igen med Tesla-T) och ett antal kilometer till. En gång fick jag göra det två gånger. ;)
Skriv svar