Då kom wallboxen på plats efter att elektrikern borrat av servisen (kabeln) till huset. Men nu är allt klart och min ny levererade X är även den hemma.
Känns som att det är en grymt bra dag idag.
Titeln referar till vad DS sa gällande mitt reg nummer.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27 Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Jag har dock ej fått sensorn kalibrerad så autopilot funkar ej, och när den väl är igång så är det väl bara i 90 som man kan köra högst. Inte ens farthållare funkar nu.
Ingen regnsensor som funkar än.
Men vad gör det när gasen funkar, vad mer behöver man?
Jag har dock ej fått sensorn kalibrerad så autopilot funkar ej, och när den väl är igång så är det väl bara i 90 som man kan köra högst. Inte ens farthållare funkar nu.
När du har fått radarn att fungera kan du köra med AP i 130 på motorvägar, förutsatt du har fått 8.1-uppdateringen. På alla andra vägar är det max 50 som gäller, dvs ganska oanvändbart. Kör du däremot på motorväg med AP och motorvägen övergår i vanlig landsväg så får du behålla autopilotfunktionen fram tills du stänger av den. Enbart farthållaren fungerar alltid vid högre hastigheter.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
När du har fått radarn att fungera kan du köra med AP i 130 på motorvägar, förutsatt du har fått 8.1-uppdateringen. På alla andra vägar är det max 50 som gäller, dvs ganska oanvändbart. Kör du däremot på motorväg med AP och motorvägen övergår i vanlig landsväg så får du behålla autopilotfunktionen fram tills du stänger av den. Enbart farthållaren fungerar alltid vid högre hastigheter.
Tack. Skall in till dem i Mölndal i morgon tänker jag. De får fasiken fixa radarn då.