Hej, när jag idag loggar in på MyTesla kan jag beställa AP där vilket jag inte kunnat tidigare, då har enbart uppgradering till 75 funnits tillgänglig (har en Model S60D). Innebär det här också att uppgraderingen sker OTA?
När jag för ca en månad sedan kontaktade SC hävdade dom att man tidigare kunnat ta ner den OTA men att den numera kräver ett besök hos dem.
Jag har ca 80 mil till SC så det vore nice om jag slapp den resan...
Intressant, samma för mig på MyTesla! Har länge gått i tankarna på att aktivera autopiloten eller ej, blivit mer tveksam efter det jag hört senast om vissa problem med AP1 efter de sista uppgraderingarna.
Vad tycker ni, är det värt att aktivera för oss som ännu inte gjort det? För min egen del kör jag ganska lite motorväg men mycket långkörning på landsväg 80-90 sträckor.
Intressant, samma för mig på MyTesla! Har länge gått i tankarna på att aktivera autopiloten eller ej, blivit mer tveksam efter det jag hört senast om vissa problem med AP1 efter de sista uppgraderingarna.
Vad tycker ni, är det värt att aktivera för oss som ännu inte gjort det? För min egen del kör jag ganska lite motorväg men mycket långkörning på landsväg 80-90 sträckor.
Om inte för själva autopiloten så kommer du i alla fall ha nytta av den adaptiva farthållaren.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Intressant, samma för mig på MyTesla! Har länge gått i tankarna på att aktivera autopiloten eller ej, blivit mer tveksam efter det jag hört senast om vissa problem med AP1 efter de sista uppgraderingarna.
Vad tycker ni, är det värt att aktivera för oss som ännu inte gjort det? För min egen del kör jag ganska lite motorväg men mycket långkörning på landsväg 80-90 sträckor.
Om inte för själva autopiloten så kommer du i alla fall ha nytta av den adaptiva farthållaren.
Skulle inte lägga pengarna enbart för den adaptiva farthållaren, som sagt skulle det bli en dyr farthållare ska det bli av så vill jag verkligen ha nytta av autopiloten. Verkligen synd att de tog bort provperioden man tidigare kunde få. Kanske de insåg att ingen skulle betala för autopiloten om man fick prova på dess begränsningar in real life
Skulle jag ha sålt tillbaka autopiloten om jag fick 35k?
Nej, det skulle jag inte.
Har blivit bra kompis med den och använder den dagligen, mestadels i rusningstrafik i Stockholm men även så fort jag kör på motorväg och även landsväg om den är bred o har bra vägmakering. Sambon är även väldigt förtjust i autopark.
Personligen tycker jag farthållaren är superviktig, använder den 95%+ av tiden i Teslan, varav kanske 20% tillsammans med AP.
Skulle nog ge 50k för farthållaren. APn har för mig mest varit en kul gadget att visa vänner.... Dock blir det ju betydligt bättre nu när snön är borta och vägarna sopas av.
Skulle inte kunna tänka mig att vara utan AP. Oerhört skönt vid långa landsvägskörningar. Man kan fokusera på trafiken istället för att hålla bilen på vägen. Självklart att man får ha lite koll, tex vid 2-1 övergångar men när man väl lärt sig egenheterna o var APn har svårigheter så är det lugnt.
Hade en färd i höstas med 50 mil i mörker och spöregn där APn var bättre än vad jag var på att se var min fil började o slutade och där jag helt klart hade enorm nytta av den.
Värd vartenda öre enligt mig.
Intressant, samma för mig på MyTesla! Har länge gått i tankarna på att aktivera autopiloten eller ej, blivit mer tveksam efter det jag hört senast om vissa problem med AP1 efter de sista uppgraderingarna.
Vad tycker ni, är det värt att aktivera för oss som ännu inte gjort det? För min egen del kör jag ganska lite motorväg men mycket långkörning på landsväg 80-90 sträckor.
Har inte märkt av några problem med de sista uppdateringarna, tvärtom så känns AP1 bara bättre och stabilare för varje uppdatering.
Skulle inte lägga pengarna enbart för den adaptiva farthållaren, som sagt skulle det bli en dyr farthållare ska det bli av så vill jag verkligen ha nytta av autopiloten. Verkligen synd att de tog bort provperioden man tidigare kunde få. Kanske de insåg att ingen skulle betala för autopiloten om man fick prova på dess begränsningar in real life
Att dom slutade med prövoperioden kan jag bara tolka på ett sätt iaf...
Kul att höra era erfarenheter av AP1! Har man en Tesla så känns det som att man ska ha AP Men man vill ju ha användning för den också.
Men AP1 funkar väl även på de flesta landsvägar vad jag har förstått. Om du kör mycket långresor på landsväg så borde du ha nytta av AP1.
AP2 är en annan femma, men det var ju inte frågan i det här fallet.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skulle inte lägga pengarna enbart för den adaptiva farthållaren, som sagt skulle det bli en dyr farthållare ska det bli av så vill jag verkligen ha nytta av autopiloten. Verkligen synd att de tog bort provperioden man tidigare kunde få. Kanske de insåg att ingen skulle betala för autopiloten om man fick prova på dess begränsningar in real life
Att dom slutade med prövoperioden kan jag bara tolka på ett sätt iaf...
Tror att efterfrågan vart för hög och dom att problem med att producera tillräckligt många
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag skulle väl kalla dem f och g
f) är alltså att den kan backa in i en vanlig p-ruta, om det står bilar i rutorna bredvid. Just att man backar in, och inte kör med fronten in gör att det blir Fancy Parking http://fancyparking.com/
g) är att den byter fil om man blinkar och håller i ratten, när filhållaren är på. Den kollar inte att det är fritt bakåt, då den inte kan det, så man måste såklart kolla att det inte kommer någon i hög hastighet bakifrån.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Punkt f) kände jag inte till. Lite dum fråga kanske, men vad är skillnanden mellan detta och summon? Det är väl inget annat än att backa in i en ruta. Eller fattar jag fel nu?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Punkt f) kände jag inte till. Lite dum fråga kanske, men vad är skillnanden mellan detta och summon? Det är väl inget annat än att backa in i en ruta. Eller fattar jag fel nu?
Om summon fungerade som utlovat vid D eventet så skulle det inte vara någon skillnad
Nu är det som så att summon kör bara rakt fram eller rakt bak ( ok lite kan den justera så inte helt rakt ) medan punkt f funkar som parallelparkering fast bilen backar in mellan två bilar
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se