Egoistiskt
Moderator: Redaktion
Egoistiskt
Jag hoppas verkligen inte att ägaren av denna Tesla är representativ för övriga Tesla ägare. Den stod inkopplad på laddatuttaget (kommunal parkering-ej hotellets) i fredags när vi anlände till hotellet i Jönköping och stod kvar där när vi lämnade i söndags eftermiddag. Jag fick leta upp ett annat laddställe istället för att bara kunna använda det som fanns vid hotellet. Det var inte heller brist på andra parkeringar som hen hade kunnat flytta bilen till när den var fulladdad. Var har respekten för andra människor tagit vägen
Denna form av egoism kommer inte att fungera när elbilsmarknaden verkligen sätter fart och ladd infrastrukturen blir den kritiska faktorn.

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Egoistiskt
Inget undantag, kan jag bara berätta. På just denna stolpe har jag sett sådant tidigare. Sannolikt gäster till stadshotellet intill. Kanske lönt att fråga i receptionen? Fast det skulle man inte behöva, egentligen.
Inte reflekterat över detta innan, men vissa hotell (tex Gothia Towers) parkerar ju bilen åt en på en av deras laddplatser och har också ens nyckel medan bilen är parkerad. Blir ju ganska dåligt utnyttjande av platserna det...
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Eftersom det enbart är dom som rör sig i det garaget - och har nycklar till alla - så skulle dom kunna rangera runt bilarna om det behövdes.Legato skrev:Inte reflekterat över detta innan, men vissa hotell (tex Gothia Towers) parkerar ju bilen åt en på en av deras laddplatser och har också ens nyckel medan bilen är parkerad. Blir ju ganska dåligt utnyttjande av platserna det...