Dansken skrev:Alltså, bara så att jag förstått det rätt:
Du har fått möjlighet att ladda i BRF.
Du vill inte ladda.
Men du vill ändå ta upp platsen vid laddaren, ifall att du behöver ladda?
För att du kan ladda gratis, eller billigare annanstans?
Kan du inte bara koppla in sladden i så fall, skita i att ladda, och låta bilen dra den lilla el som behövs för att värma varje morgon?
För att spara en krona om dagen?
Eller är det en principsak?
Vi har 4 laddplatser och jag nyttjar (och betalar extra) för min laddplats. Ja.
Jag vill ha möjlighet att ladda, när jag har behov av det. För mig blir detta i normala fall på helgerna, då jag annars har möjlighet att ladda på jobbet. Men vissa helger så kör jag mer än vad jag har i batteriet och vill då kunna ladda hemma.
Förstår att det låter konstigt, men det blir väl en principsak samt att jag själv vill kunna välja när jag drar ström från uttaget. (Lek med tanken att man har en tariff där det är billigare på natten och man då väljer att ladda batteriet på natten för att använda den strömmen till värmning på morgonen istället för att dra den dyrare strömmen från uttaget på morgonen).
Precis som att jag väljer att tanka på de billigare Automatstationerna med min bensinbil och min MC, men självklart tankar på dyra Korv-macken när behovet finns så vill jag också här kunna välja vart jag tar min energi ifrån.
Man kan välja att bortse från VARFÖR jag vill göra det och se om det finns en möjlighet att göra det istället?
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.