Är det någon som kan förklara varför det skiljer 166.250:- mellan en S75 och en X75 medan det bara skiljer 31.850:- mellan en S100 och en X100?
Har väldigt svårt att förstå den logiken... Bra för andrahandsvärdet för mig med en "liten" X, men samtidigt vill man ju få uppgradera till 75ans batteri
Alla bilmärken och dom flesta modeller har en instegsbil med dålig marginal, för att locka in köpare som sen i slutändan köper en dyrare bil.
Personligen älskar jag att köpa instegs bilen man får mycket för pengarna
Alla bilmärken och dom flesta modeller har en instegsbil med dålig marginal, för att locka in köpare som sen i slutändan köper en dyrare bil.
Personligen älskar jag att köpa instegs bilen man får mycket för pengarna
Ja visst, där finns en poäng, men oftast är det ju en instegsmodell i varje modellserie... Här känns det mer som man vill styra konsumenten mot S75 respektive X100. För mig hade det varit de självklara valen med dagens prissättning.
Dom hade ju X60 men den försvan fort säkert för att dom säljer så många X som dom klarar av att producera minskar försäljningen av X så kommer en ny instegs X
P85D är en 2år gammal modell med prestanda och batterikapacitet långt under P100D, så jag förstår inte logiken med att begpriserna på dem skulle höjas bara för att nypriserna på 100-batterierna höjs?
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Nej, P100D kommer ju med bragging rights som inte längre finns med på P85D:s utrustningslista. Om priset går upp på begagnade långsammare Teslor på grund av det torde effekten vara högst måttlig.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS