Maxhastighet cruise och autopilot
Moderator: Redaktion
Re: Maxhastighet cruise och autopilot
Det känns som ett alltför vågat lotterispel att betala för FSD på en leasingbil som man har i max tre år. Och de flesta Teslor är väl leasingbilar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Maxhastighet cruise och autopilot
Har också AP1 och på en liten väg i Skåne Nöbbelöv-Yngsjö upptäckte jag första gången jan/feb att det var helt omöjligt att öka hastigheten över gällande hastighetsbegränsning och är då 50/70/90 och tänkte har bilen vaknat på fel sida idag...Foluke skrev:Jag reagerar tvärt om: Va kul. Utveckling pågår. Det skulle jag gärna vilja vara med och delta i!lejon1 skrev:När jag läser om alla problem med Ap2 är jag glad att ha en gammal Ap1:a,
kört 2 ggr tor Spanien utan problem och kör nästan alltid på auto läge även på små väger men naturligtvis är jag beredd.
Ps! Har en 2 år gammal 85:a 3800 mil ingen service och inga fel men den har heller inte upplevt någon vinter.
Jag kan ju bara inte byta bil för det. Jag kör vidare med med min AP1. Jag har lärt mig att koppla ur den innan jag trycker upp bilen över 150! Jag är mycket belåten som det är. Man anpassar sig!
Jag har aldrig upptäckt detta tidigare med AP1 under de ca 1,5 år den varit aktiverad.
Finns det fler vägar det "strular" på som vi andra kan testa dessa?
Re: Maxhastighet cruise och autopilot
Finns många restricted roads mest inne i städer men även småvägarleiflodde skrev:Har också AP1 och på en liten väg i Skåne Nöbbelöv-Yngsjö upptäckte jag första gången jan/feb att det var helt omöjligt att öka hastigheten över gällande hastighetsbegränsning och är då 50/70/90 och tänkte har bilen vaknat på fel sida idag...Foluke skrev:Jag reagerar tvärt om: Va kul. Utveckling pågår. Det skulle jag gärna vilja vara med och delta i!lejon1 skrev:När jag läser om alla problem med Ap2 är jag glad att ha en gammal Ap1:a,
kört 2 ggr tor Spanien utan problem och kör nästan alltid på auto läge även på små väger men naturligtvis är jag beredd.
Ps! Har en 2 år gammal 85:a 3800 mil ingen service och inga fel men den har heller inte upplevt någon vinter.
Jag kan ju bara inte byta bil för det. Jag kör vidare med med min AP1. Jag har lärt mig att koppla ur den innan jag trycker upp bilen över 150! Jag är mycket belåten som det är. Man anpassar sig!
Jag har aldrig upptäckt detta tidigare med AP1 under de ca 1,5 år den varit aktiverad.
Finns det fler vägar det "strular" på som vi andra kan testa dessa?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se