När jag kliver ur bilen och trippel-klickar på taket på fobben så ska alla öppna dörrar stängas, speglar fällas in och bilen låsas.
Nu är det ganska ofta ingenting händer första gången jag klickar.
Eller så öppnar sig passagerardörren (bilen tror 2 klick hänt). Just detta är ju lite tråkigt och har ställt till det i vissa situationer.
Ofta blir då sekvensen;
trippelklick->inget händer->trippelklick->passagerardörr öppnas->trippelklick->bilen stängs och larmas->jag tittar mig ängsligt om för att se om någon har noterat mitt märkliga uppförande
Fler som känner igen mönstret? (vilka i-landsproblem man har... )
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Dåligt batteri i FOB:en? Vår ena beter sig så. Tänkte byta batteri och se om det blir bättre trots att bilen bara är en månad gammal.
(Hur kan det komma sig att så många får byta batteri? Forden bytte vi inte batteri i nyckeln under de sex år vi ägde den..)
Var den också sådan att bilen låste upp själv, eller var man tvungen att trycka på en knapp?
Jag tänker mig att en fob som hela tiden åtminstone måste lyssna på om den är nära bilen för att skicka en signal (om det nu är så det fungerar) drar mer ström än en som är helt passiv.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Bmw laddade sina nycklar när de sitter i tändningslåset
Den nya display nyckeln har laddning i mittkonsollen
Men i vanlig ordning är tesla i framkant på allt förutom det självklara
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Var den också sådan att bilen låste upp själv, eller var man tvungen att trycka på en knapp?
Jag tänker mig att en fob som hela tiden åtminstone måste lyssna på om den är nära bilen för att skicka en signal (om det nu är så det fungerar) drar mer ström än en som är helt passiv.
Good point. Fordens hade såklart knappar man fick trycka på manuellt. Tänk all tid jag slösat på det! Klart mer än man får lägga på att behöva byta batteri då och då. Eller?
Ny utmaning till Tesla-podden: Hur snabbt kan du byta batteri i FOB:en?
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD 2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Ändrade inställningen på min så ett klick stänger alla dörrar.
Vid 3 klick känns risken högre att de blir fel, typ som när jag ska be den släppa laddkabeln med att hålla in trunk-knappen och den får för sig att öppna bakluckan =)
Fått börja använda appen för det då den annars riskerar att slå i bakluckan i en kabelstege i garaget.
Har stängt av misstag ett par ggr med 1-click, och det är inte bra i Stockholms innerstad samt med barn. Dock väldigt mycket smidigare med 1-click än 3-click...
Var den också sådan att bilen låste upp själv, eller var man tvungen att trycka på en knapp?
Jag tänker mig att en fob som hela tiden åtminstone måste lyssna på om den är nära bilen för att skicka en signal (om det nu är så det fungerar) drar mer ström än en som är helt passiv.
Good point. Fordens hade såklart knappar man fick trycka på manuellt. Tänk all tid jag slösat på det! Klart mer än man får lägga på att behöva byta batteri då och då. Eller?
Ny utmaning till Tesla-podden: Hur snabbt kan du byta batteri i FOB:en?
Ursäkta att jag väcker en gammal tråd, men jag har tröttnat på att dörrarna stängs i huvudet på mig för att nyckeln hamnar i lite kläm i fickan när man packar ur. Hur ändrar jag så att det krävs trippelklick för att stänga alla dörrar?
Ursäkta att jag väcker en gammal tråd, men jag har tröttnat på att dörrarna stängs i huvudet på mig för att nyckeln hamnar i lite kläm i fickan när man packar ur. Hur ändrar jag så att det krävs trippelklick för att stänga alla dörrar?
Jag har haft samma problem sedan dag 1 med X'en. Händer typ hälften av alla gångar jag lutar mig in för att sätta fast ett bilbälte i baksätet, och 1 av 5 gångar jag ska gå ut från förarplatsen.
Nu får det bli till att fixa 3-klick. Trodde jag redan hade det, men har nog aldrig ens låst bilen. Det fixar den jo själv
Ursäkta att jag väcker en gammal tråd, men jag har tröttnat på att dörrarna stängs i huvudet på mig för att nyckeln hamnar i lite kläm i fickan när man packar ur. Hur ändrar jag så att det krävs trippelklick för att stänga alla dörrar?
Under Settings så stänger du av ”Close All With Keyfob”.
Om den är aktiv räcker det med att trycka en gång. Om den är av, så måste man trycka 3
Ursäkta att jag väcker en gammal tråd, men jag har tröttnat på att dörrarna stängs i huvudet på mig för att nyckeln hamnar i lite kläm i fickan när man packar ur. Hur ändrar jag så att det krävs trippelklick för att stänga alla dörrar?
Under Settings så stänger du av ”Close All With Keyfob”.
Om den är aktiv räcker det med att trycka en gång. Om den är av, så måste man trycka 3
Var den också sådan att bilen låste upp själv, eller var man tvungen att trycka på en knapp?
Jag tänker mig att en fob som hela tiden åtminstone måste lyssna på om den är nära bilen för att skicka en signal (om det nu är så det fungerar) drar mer ström än en som är helt passiv.
Good point. Fordens hade såklart knappar man fick trycka på manuellt. Tänk all tid jag slösat på det! Klart mer än man får lägga på att behöva byta batteri då och då. Eller?
Ny utmaning till Tesla-podden: Hur snabbt kan du byta batteri i FOB:en?