Tesla och siffror - inte helt solklart
Moderator: Redaktion
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
Avancerade kunskaper inom programmering kanske?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
Vilket syftar du på? =)
Iof går inte kWh riktigt ihop på Trip A och B, borde vara 17005,8.
Angående att Odometern är högre än Trip:en så misstänker jag att Tesla nollar Trip:en efter deras testkörning, har för mig att de diffar på min med men kan dubbelkolla.
Iof går inte kWh riktigt ihop på Trip A och B, borde vara 17005,8.
Angående att Odometern är högre än Trip:en så misstänker jag att Tesla nollar Trip:en efter deras testkörning, har för mig att de diffar på min med men kan dubbelkolla.
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
Jag syftade mer på den som har skrivit koden bakom tripmätaren och förbrukningen. 

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- AGCF
- Teslaägare
- Inlägg: 2351
- Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
- Ort: Söderköping
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
Två alternativa fakta
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
varför har det varit nästan 5kw/h tyngre att räkna trip B?
Måste vara galet dålig kod om det motsvarar cpu-kraften...
Måste vara galet dålig kod om det motsvarar cpu-kraften...
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19947
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
Klen decimalhantering? Fast det funkar eg inte som förklaring tror jag...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
A och B verkar ha nollställts vid olika tillfällen där B nollades 4 kWh efter A men medan bilen stod stilla. Tesla bollar A och B efter testkörning så dessa är alltid minst 2-5 mil lägre än totalen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
Jag vet svaret:
Tripmätare B räknar 1.0002825191288993525603296056504 gånger tripmätare A.
Det är väl ganska logiskt eller?
Tripmätare B räknar 1.0002825191288993525603296056504 gånger tripmätare A.
Det är väl ganska logiskt eller?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19947
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
mati skrev:Jag vet svaret:
Tripmätare B räknar 1.0002825191288993525603296056504 gånger tripmätare A.
Det är väl ganska logiskt eller?

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Tesla och siffror - inte helt solklart
När jag hämtade bilen hade jag inte ens 6.0? Fanns a+b då? Något har ändrats, men jag kommer inte ihåg vad.Svenssons skrev:A och B verkar ha nollställts vid olika tillfällen där B nollades 4 kWh efter A men medan bilen stod stilla. Tesla bollar A och B efter testkörning så dessa är alltid minst 2-5 mil lägre än totalen.