FW 17.11.45

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Enfant Terrible
Teslaägare

FW 17.11.45

Inlägg av Enfant Terrible »

Ny fw-update inatt (det är väl torsdag nånstans i universum?): 17.11.45. Egentligen bara en ny funktion: Automatic Emergency Braking. Nej, jag har inte testat.
WP_20170430_09_35_16_Pro.jpg
---
S90D Nya nosen AP2 Fri SuC
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Re: FW 17.11.45

Inlägg av Kilowatt »

Hade min på service precis. Fick 17.16.35

Märkte direkt en nödbroms för att undvika olycka - var spöklikt förutspående även om det inte blev någon olycka den gången.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Går in här med nödbromsen. Har aldrig märkt den tidigare. Men idag så varnade bilen att bilen framför kom väldigt nära trots att AP var på, då gjorde jag som jag gjort tidigare jag bromsade lite hårdare själv men tydligen tyckte bilen att det inte var tillräckligt så då kom nödbromsen och tvärnita bilen. Skönt att få en liten bekräftelse på att den finns. Men lite märkligt var det för när jag släppte bromsen ville AP fortsätta, borde inte den kopplats ur när jag bromsade?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
janni
Teslaägare

Inlägg av janni »

Pontus skrev:
Går in här med nödbromsen. Har aldrig märkt den tidigare. Men idag så varnade bilen att bilen framför kom väldigt nära trots att AP var på, då gjorde jag som jag gjort tidigare jag bromsade lite hårdare själv men tydligen tyckte bilen att det inte var tillräckligt så då kom nödbromsen och tvärnita bilen. Skönt att få en liten bekräftelse på att den finns. Men lite märkligt var det för när jag släppte bromsen ville AP fortsätta, borde inte den kopplats ur när jag bromsade?
Fick liknande fenomen när jag åkte på E4an emot Nyköping i helgen, en lastbil svängde in framför mig i vänsterfilen och jag började bromsa vad jag tyckte var lagom men bilen tryckte ner bromsen ännu mer.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Pontus skrev:
Jo alltså om man bromsar ska den kopplas ur, men det kanske är en liten bugg som gör så att din bromsning gick ihop
med APns eller nåt...? (Och alltså inte räknades som att DU hade bromsat utan bara APn)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar