Positivt med korta servicetider nu!

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Positivt med korta servicetider nu!

Inlägg av Leo »

Skulle boka service på vår S hos Tesla Infracity inför sommarens bilsemester i Juni.

Tänkte att det kunde vara tight med tanke på att jag har få luckor i mitt schema framöver och att jag läst om långa väntetider i vinter

Fick tid redan på torsdag om jag ville!

De sa att de hade ökat kapaciteten numera vilket känns kanon. :P
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Positivt med korta servicetider nu!

Inlägg av EnTraktor »

Det har blivit bättre men jag blev ändå besviken förra veckan. En trycksensor pajade dagen innan jag skulle påbörja min 1000-mila resa till Spanien och tillbaka, och då vill man gärna ha koll på däcken och inte felmeddelande om tryckfel och service needed. Åkte förbi Infra City på morgonen för att få hjälp. Tyvärr hade dom inte tid att hjälpa mig under dagen men jag fick iaf en ny sensor i handen för att byta på däckverkstad. Åkte till en verkstad och bytte men det blev bara mer fel så det vara bara köra iväg med felmeddelande om punktering. Efter 90 mil stannade jag till vid servicecenteret i Hamburg som tog in bilen och fixade felet innan jag hunnit äta klart lunchen på restaurangen bredvid. Tummen upp för Hamburg!!
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Skriv svar