* next gen stolarna är MYCKET skönare. Rejält luft. Bra grepp på sidorna och mer komfort.
* bilen är tystare. De har nog jobbat att få coupen tystare. Märks.
* tycker stereon låter bättre men kan drömma...
* frunken är faktiskt ännu mindre än jag trodde. För mig spelar det ingen roll då,jag extremt sällan lägger saker där. Men är det viktigt rekommenderar jag att kolla innan beställa en D för det är mycket mindre.
* bilen accelererar märkbart bättre även i motorvägsfart.
* väldigt stabil vid acceleration från stillastående.
* insane mode är snabb. Inte hunnit med att dra på så mycket ännu men skillnaden är stor. Vill nog prova lite mer då jag bara dragit på från stillastående en gång och jo den drar rejält...

* grå är klart snygg. Mer diskret än MC Red.
* svart alcantra var inte lika snygg som jag hoppats men helt ok. Den hade gärnat få vara snäppet mörkare.
* vet inte om jag gillar yachtgolvet i samma stil som panelerna.
* noterar att den har en traction control istället för DSC OFF. Dvs ett läger för snö/sand
* den har ett läge för ozonfiltermeller vad det heter för bättre luft. Verkar bra grej.
* noterar att den läser fartskyltar
*'inte brytt mig om autopilotgrejerna. Får prova det senare. Inte därför jag köpte bilen.
* bilen känns mer stabil, tystare, bättre komfort. Det känns som allt skruvats upp en nivå.
* 265 bak och Michelin Ps2. Tack för det!
* tycker inte Tesla blivit bättre gällande skarvar i karossen. De är lika monsterstora som för ett år sedan. Kommer man från Tyska bilar tänker man påmdet. Inte annars...
*'hittade inga lackskador. Dock lite repor på chrome på bakluckan (den som säger Tesla.) de står väl och putsar med skitiga trasor... Detalj men irriterande på en ny bil. Kanske bara jag som ser iofs. Tycker även att vänster passagerardörr inte är inpassade perfekt. Anmärket på det också. Trodde de fixat dessa saker med nya uppgraderade produktionslinan men nope...
Det jag diggar mest stolarna och den ökade komforten. Helt sjukt att en så snabb bil med 21" kan vara så komfortabel