Snabbt som ögat försöker jag fumla fram mobilkameran som såklart ligger i fickan. Men lyckas på något magiskt vis få fram den, starta kameran och knäppa av några halvdålig bilder genom vindrutan från den bil jag körde. Instiktivt så gjorde jag en u-sväng inne på parkering och begav mig efter focusen och model 3:n. Efter ett par hundra meter är jag ikapp ekipaget och knäpper lite nya halvskakiga bilder på distans från insidan av min bil.
Efter sisådär en kilometer på landsvägar utanför Palo Alto så stannar både Model 3 och Focusen vid vägkanten. Jag glider sakta förbi och knäpper en bild rakt från sidan som ni ser nedan. Därefter kör jag fram en bit och parkerar cirka cirka 50 meter framför Model 3. I backspegeln ser jag då att föraren i Focusen hoppar ur sin bil och hoppar in i passagerarplatsen i Model 3. Jag parkerar min bil, älgar fram till Model 3 och kommer hela vägen fram till bilen. Fönsterrutan på passagerarsidan är nerhissad och jag står bokstavligt talat 30 cm från model 3 och kikar rakt in genom sidorutan som är öppen. Snubben i passagerarsidan säger med en ganska vänlig men bestämd röst typ "no photos", "no photos", please!! Dock lyckas jag se hela interiören och skärmen. Såg tydligt hastighetsmätaren uppe i vänster hörn och det var definitivt ingen heads-up display eller någon andra skärm. Mellan sätena hade de någon form av testutrustning och en laptop. Allt gick väldigt snabbt och helt plötsligt snabbare än jag han blinka så hoppade Focus-föraren ut från Model 3, tillbaka in i sin bil och sen gjorde de en u-sväng och körde tillbaka till Huvudkontoret. När jag står där vid vägkanten lyckas jag få till någon mer bild och sen hoppar jag tillbaka i min bil och kör efter hela vägen tillbaka till kontoret där jag ser bilen försvinna in bakom en bom och vakter

Allt gick väldigt snabbt och turen som Model 3 var ute på var nog inte mer än 5-7 minuter totalt. Här några av de bilderna jag lyckades fånga. Knäppte nog totalt cirka 30 bilder eller nåt sånt, men ingen av bilderna är tyvärr revolutionerande. Kul upplevelse hur som helst och kändes nästan lite som man var spion på biljakt