Jag tvingades några gånger att ladda med drygt 30kW i Jung. Efter en stund kämpade den upp sig till 40kW. Jag antar dock att mitt batteri var för kallt, jag hade bara kört 4-5 mil och det är ju en kall vår i år.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Gnäll inte. Skulle ladda lillebror på Clever stolpen mitt emot Suc i Arboga o stolpen var helt död. Ringde supporten som sa att som visste det o skulle skicka reparatör på måndag
Var där igår och fick inte igång en av dom (näst längst in). Såg att handsken var sprucken, plastbitar saknades runt varje kontakt. Kollade den brevid och den var likadan Känns ju inte så bra med högspänning och sprucken kontakt. Hur/var ska man anmäla sånt?
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Var där igår och fick inte igång en av dom (näst längst in). Såg att handsken var sprucken, plastbitar saknades runt varje kontakt. Kollade den brevid och den var likadan Känns ju inte så bra med högspänning och sprucken kontakt. Hur/var ska man anmäla sånt?
Laddade där förra helgen. Innersta fick jag inte att låsa fast. Näst längst in fungerade. Inser att jag borde felanmälan direkt.
Var där igår och fick inte igång en av dom (näst längst in). Såg att handsken var sprucken, plastbitar saknades runt varje kontakt. Kollade den brevid och den var likadan Känns ju inte så bra med högspänning och sprucken kontakt. Hur/var ska man anmäla sånt?
Är väl ingen spänning i kabeln innan den etablerat kontakt med en bil. Styrelektroniken släpper inte på nåt innan den vet att det är en Tesla uppkopplad mot laddaren.
Det där med spruckna kontakter, hur är det möjligt? Ramlar dom i backen eller är folk som mest oförsiktiga med dem? Alla kontakter man laddar med är trasiga på något vis... Inte ser väl era UMC eller wallbox ut så där?