Ni som redan har en Tesla, hur använder ni musiksystemet? Jag vill helst slippa lyssna på alla stolliga radioprogram med all hopplös reklam.
Att använda Teslas system som är istället för Spotify är kanske ok, men jag vet inte om jag riktigt fattat hur det är upplagt.
Att installera Spotify direkt i Teslan går inte, men det går ju att köra Spotify via Blue Toth från mobilen. Verkar funka bra. Men lite halvbökigt.
Tacksam för tips på detta område.
Hej
Att spela Spotify från mobilen är mycket enkelt. Sedan senaste uppdatering av Teslan till 5.9.xx så är kvalitén på Bluetooth betydligt bättre. Jag kör från en Iphone 5.
Mvh
Martin
Jag är också väldigt intresserad av hur Rdio fungerar. Är det någon som kan beskriva det?
Det funkar som Spotify Radio, dvs du söker på en artist, låt eller genre och Rdio spelar upp sången eller artisten och därefter liknande musik. Du kan hela tiden skippa en låt om du inte gillar vad som spelas upp.
radio eller vad den heter ör helt kass... går inte att skapa spellistor och söker man spelar den typ första låten från artisten sedan en massa skräp från andra. oanvändbart....
jag kör Bluetooth och windows phone. Xbox music services och spotify. gillar xbox music mer då den tex fortsätter spela samma låt och där man var när man återvänder till bilen, det gör inte spotify.
En bra musiktjänst med spellistor etc i bilen hade varit mycket bättre än behöva mecka med telefonen. Hoppas det kommer. Radio/rdio eller vad den heter kan de ta bort!!!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
radio eller vad den heter ör helt kass... går inte att skapa spellistor och söker man spelar den typ första låten från artisten sedan en massa skräp från andra. oanvändbart....
jag kör Bluetooth och windows phone. Xbox music services och spotify. gillar xbox music mer då den tex fortsätter spela samma låt och där man var när man återvänder till bilen, det gör inte spotify.
En bra musiktjänst med spellistor etc i bilen hade varit mycket bättre än behöva mecka med telefonen. Hoppas det kommer. Radio/rdio eller vad den heter kan de ta bort!!!
Jag håller delvis med. Men tycker inte man ska ta bort rdio, det är ett bra komplement när man inte orkar skapa spellistor, eller är trött på de låtar man kört mycket. Rdio blir i alla fall mycket bättre att lyssna på då än att gå över till RIX eller Megapol och sånt skit.
Rdio är super hela familjen får njuta av att välja tumme upp eller tumme ned, vilka diskussioner det blir.
Men bäst tycker vi om storytel, kör då gärna extra långsamt så att man inte kommer fram för fort.
Enligt Vesa på Tesla skulle man kunna skapa egna spellistor på Rdio om man skapade eget betalkonto, dock skulle man behöva skapa dessa listor på mobil, dator eller liknande. Jag öppnade ett konto (gratis prov period), och la in spellistor. Jag loggade sedan in på detta konto från bilen, men jag lyckas ändå inte hitta mina spellistor. Har någon fått detta att fungera?
Jag tycker att det är skräp att behöva pilla på mobilen, när funktionen egentligen finns integrerad i Teslan. Jag håller med om att Rdio är skräp i Teslan just nu, men det beror ju på att man inte kan spela egna spellistor (eller jag lyckas åtminstone inte med detta). Har någon lyckats spela egna spellistor på Rdio i Teslan?
jag skapar bra spellistor i spotify och kör bästa bitrate. sedan BT streaming av spellistan. trots att BT misshandlar ljud en hel del låter det riktigt bra... tycker dock BT i Teslan är lite upp och ned... kräver omboot ibland...
Är det fortfarande så att den inbyggda Rdio Appen i Teslan endast funkar som en radiostation, dvs det går inte att skapa spellistor, lyssna på hela album etc?
Om du köper ett Rdio abonnemang för 99 kr per månad så kan du spela album. Du kan också välja musik med rösten från högra rattknappen. Men Rdio har inte lika mycket artister som spotify (iaf av de jag lyssnar på)
Jag lyssnar på internet radio en hel del. Finns ju otroligt mycket roligare radiokanaler vs FM/DAB. Sedan är det mest Spotify och Xbox Music som streamas över blåtand. Fungerar bra. Däremot tycker jag både FM och DAB är dålig i bilen...
Om du köper ett Rdio abonnemang för 99 kr per månad så kan du spela album. Du kan också välja musik med rösten från högra rattknappen. Men Rdio har inte lika mycket artister som spotify (iaf av de jag lyssnar på)
Stämmer verkligen detta? Har ett Rdio abonnemang och har loggat in i settings med mina personliga uppgifter men kan fortfarande bara spela stationer.
Nej, tyvärr inte. Det ser inte ut som om Teslas Rdio stöder abonnemang och de extrafunktioner man får då.
Rdio känns som en bra tanke, men dom har inte kommit så långt ännu att det blir användbart.
En bra Spotify-app hade varit godis...
Jo, Rdio är mest irriterande och svårt att hitta låtar man gillar (men än den första man söker på). Spotify via bluetooth i mobilen funkar däremot klockrent
Nej, tyvärr inte. Det ser inte ut som om Teslas Rdio stöder abonnemang och de extrafunktioner man får då.
Rdio känns som en bra tanke, men dom har inte kommit så långt ännu att det blir användbart.
Misstänkte det. Om Rdio appen i bilen uppdateras så att man får samma funktion som man har med Rdio på andra plattformar så är det ju i princip som Spotify. Förstår inte varför det inte skett.
Misstänkte det. Om Rdio appen i bilen uppdateras så att man får samma funktion som man har med Rdio på andra plattformar så är det ju i princip som Spotify. Förstår inte varför det inte skett.
Vet inte om det blev en missuppfattning, men följande fungerar iallafall: 1 skaffa Rdio abonnemang, 2 logga in Rdio i bilen, 3 tryck in högra övre rattknappen och säg "play John mayer vultures" - alla träffar i rdios databas listas på skärmen, tryck på första träffen och låten spelas. Däremot kan man inte lägga upp en egen spellista. Och som sagt, mycket mer musik på spotify så jag skulle mycket hellre ha en spotify app (med stöd för spellistor)
Jag antar att man inte kan spela musik i inbyggda spelaren samtidigt som man har röst navigation i mobilen ansluten med Bluetooth? Jag har alltid Google Music och Waze igång samtidigt när jag kör och fördelen blir då att den sänker volymen på musiken när den läser upp en varning för faror eller fartkameror i Waze.
_____________________________ Midnight Silver Model 3 LR AWD Obsidian Black Model X 75D Multicoat Red Model S 85D