Vi körde upp tre bilar på en gång, riktigt kul att pressa på på Autobahn med bilen, gick som loket i +200 km/h, men sög så klart i sig en del ström

Får lägga upp bild när jag kommer åt dator och orkar fixa med forumbilder
Glad och nöjd Teslaägare!
Moderator: Redaktion
Ska man tolka det som att dom lagt på ca 70 000 kr jämfört med dagens pris? Och gäller det påslaget även i fortsättningen? Anledningen att jag frågar är eftersom priset har gått upp ca 140 000 kr (i Sverige) sedan bilarna som levereras nu beställdes.TeslaMartin skrev:Just den jag köpte, hittade jag på blocket (vilket är säljkanalen de använder primärt) i början av februari då med förväntat leveransdatum 10 mars (skulle varit en av de första i Europa) men bilen blev klar 25/3 och jag hade tid att hämta 27/3. => blev cirka 5-6 veckors leveranstid.
De tog nu samtidigt med sig två andra Teslor som de vad jag förstod det lade ut på blocket igår/förrgår och de var då med andra ord till och med hemma i Sverige för leverans när annonsen kom ut. => noll dagar leveranstid.
Och de kan troligen ta hem andra bilar på några veckor. De samarbetar visst med någon som kan ordna fram avbockade bilar från tyska marknaden - blir en viss mängd på den marknaden.
De lägger på cirka 70.000 för servicen. Kändes i mitt fall överkomligt i P85D-prisklassen.
De har importörstatus och fixar allt med papper/import.LarsL skrev:Några andra problem/extra grejer? Besiktning eller inregistrering som krångla eller fixade de allt med svenska skyltar.
De lägger på mot listpriset. Tror de i mitt fall även köpt den ganska sent själva då de köper loss avbokade tyska bilar (men det spelar inte mig någon roll, jag hade ju inte fått tag på snabbare/billigare bil ändå). De tar även in "demobilar" som gått 50-200 mil och säljer då vad jag förstår för listpris (inget pålägg i pris men en bil som gått några mil istället.) Just när man köper är det så klart kul att få ha kört från 0 mil, men efter några månader så spelar det väl mindre roll om den gått noll eller 50 mil när man hämtade den?!Segelflygaren skrev:
Ska man tolka det som att dom lagt på ca 70 000 kr jämfört med dagens pris? Och gäller det påslaget även i fortsättningen? Anledningen att jag frågar är eftersom priset har gått upp ca 140 000 kr (i Sverige) sedan bilarna som levereras nu beställdes.
Måste inte bytas, men Tesla lovade att göra det efter pappren blivit klara med att jag är ägaren (bilen var ju innan beställd av någon tysk och sedan avbeställd varpå jag inte kunde skrivas som ägare hos Tesla innan de sett pappren på köpet - blir i deras system som att köpa i andra hand).Kalle skrev:Måste du byta simkort i bilen till et svenskt?
Tackar!hybris skrev:Grattis och välkommen till Tesla! Vilken färg och spec?
Låter som du har exakt samma konfiguration som jag, förutom att min är röd!TeslaMartin skrev:Tackar!hybris skrev:Grattis och välkommen till Tesla! Vilken färg och spec?
Långsamma färgen solidvit... panoramatak, 21 tums grå turbinfälgar, next generation stolar, svart skinn/kolfiber, svart alcantra, lyxinredningspaketet, teknikpaket, spoiler, dubbla laddare.. Enda som inte är tillvalt är barnstolarna bak.
Som sagt häftig bil! Har nu lyckats köra drygt 120 mil sedan igår lunch
Har vanliga baksätet, tresitsigt, men det är ju mer "vadderat/stoppat" i next generation-versionen än de vanliga baksäten (åtminstone mot de andra som plockades upp samtidigt som min).Segelflygaren skrev:
Låter som du har exakt samma konfiguration som jag, förutom att min är röd!
Eller jag har inte lyxsstolarna bak, vilka du har?
Då har vi exakt samma konfiguration förutom att min är röd.TeslaMartin skrev:Har vanliga baksätet, tresitsigt, men det är ju mer "vadderat/stoppat" i next generation-versionen än de vanliga baksäten (åtminstone mot de andra som plockades upp samtidigt som min).Segelflygaren skrev:
Låter som du har exakt samma konfiguration som jag, förutom att min är röd!
Eller jag har inte lyxsstolarna bak, vilka du har?
+1Segelflygaren skrev:
Då har vi exakt samma konfiguration förutom att min är röd.