Efter 6 månader och 1500 mil har jag ett snitt på 250 Wh/km i min X P90D. Lika mycket sommar som vårväglag och temperatur. En vanlig dag nu i maj ligger jag på 200-220 till/från jobbet (5 mil enkel resa). Helt ok tycker jag.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Vad f%# hände, min förbrukning har aldrig varit så låg. Rätt imponerad av mig och min X dock
Här är min förbrukning på min X P90D när det inte fanns några laddstolpar i Polen...
DSC_0634.JPG
Wow! Det är det lägsta jag sett! Du slipstreamade bakom långtradare i 75 km/h hela tiden och ganska fritt från backar eller?
Stämmer! Blev omkörd av lastbilar till och med... Detta var också med 22"-fägarna.
Låg inte bakom några lastbilar idag. Rullade på i motorvägsfart från Ödeshög till Kungsbacka. Låg kanske +5-10km/h eftersom det var så många poliser ute på vägarna idag. Självklart ligger jag alltid i dessa hastigheter, men normalt på samma sträcka hamnar jag på ca 300kw
Men hastigheten gör stor skillnad. Tar jag 35 min till jobbet så är det 250 W/km och tar 45 min på mig är det 200 W/h på ca 60 km med lite bromsning ibland för andra bilar. Detta är på en S och det borde väl vara än större skillnad på X.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Överlag går bilarna väldigt mycket snålare nu när det är varmare ute. Så här ser det ut i min Model S:
/Jocke
Hade det varit vinter så hade jag nog kunnat köra ytterligare 10% snålare. Beror visserligen inte på temperaturen utan att jag kör med 19" på vinterhjulen. För mig går alltså förbrukningen upp på sommaren i och med 22".
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.