Sista laddningen innan vi lämnar Tyskland. Detta krävde 50 km omväg för att ladda fullt. Sällskap av en tvilling och två model S i Nossen, innan vi drog mot Tjeckien. Nu checkat in på Recidence Bologna i Prag.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Med vänlig hälsning Lars-Åke
(Vit X90D AP2, Nissan Leaf, tidigare P85+)
Trevligt Hotell i gamla stan till bra pris 65€.
Bilen hittade vi ett garage (300kr/dygn) till i närheten då det inte fanns någonstans på gatan som var tillåtet. Så fick den nya SW 17.17.4 då vi sov sött.
Trevlig lokal pub med levande musik i porten bredvid hotellet.
Kan rekommendera både puben och hotellet som ligger på nr 5.
Häftigaste hittills, Hotel Schani Wien! Självincheckning och gratis destinationsladdare för Tesla i garaget.
126€ för 3 personer!
En tvilling igen på laddning!
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Kul resa! Hur tänkte ni göra genom Tjeckien? Det är ju långt mellan superladdarna där, även om det nog går med försiktig gasfot.
Inga problem, hade 15% kvar då vi kom till hotellet i Wien. TIPS! Körde en mindre genväg genom halva Tjeckien och höll ändå runt 100km/h, sparade 1 timme mot motorvägen som GPSen visade.
Dag 9
Startade hemresan idag 15.00 efter en fantastisk vistelse i Österrike. Anna-Karin "gifte bort" sin älsta son. Fest i dagarna 3 i Kottingbrunn. 25-30 gr varje dag.
1:a laddstoppet i St Valentine Österrike. 2:a laddstoppet i Hengersberger Tysklandk
Senast redigerad av TeslaLoveten, redigerad totalt 1 gånger.
Låter som imponerade låg förbrukning. Verkar variera mycket mellan olika X. Beror väl på däck och om d e P el ej men ändå lite konstigt att vissa rapporterar 320 o andra 220 vid liknande förhållanden. Ser ut som om ni har haft en Bra resa!
Dag 10
Halva dagen på stranden i Rostock i väntan på färjan, så vi fick lite färg, inte bara vita bilen som blir brun av alla flygfän!
Nu åter i Svedala och laddning i Löddeköpinge. 12-14 timmar till Ö-vik
Känns som vi är hemma trots att det är längre att köra inom Sverige för oss.
1100 km i Österrike och Tyskland, nu 1200 km i Sweden
Senast redigerad av TeslaLoveten, redigerad totalt 1 gånger.
Men vad f.. tar du oljebåten när du kan rulla genom vackra Danmark och uppleva broarna över Stora & Lilla bält? Väljer du att softa i en vilstol när du kan köra på AP?!
(Okok, jag är tokig i att köra genom Danmark)
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21" Pearl | Model 3 SR+ 2019 Prince | Model 3 Performance Mars 2019 Dementor | Model S 90D 2017 Kalle | Model S 85D 2016
Din reseberättelse gör mig avundsjuk. Mycket bra gjort! Kör försiktigt
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21" Pearl | Model 3 SR+ 2019 Prince | Model 3 Performance Mars 2019 Dementor | Model S 90D 2017 Kalle | Model S 85D 2016
Men vad f.. tar du oljebåten när du kan rulla genom vackra Danmark och uppleva broarna över Stora & Lilla bält? Väljer du att softa i en vilstol när du kan köra på AP?!
(Okok, jag är tokig i att köra genom Danmark)
Självklart vill vi köra genom Danmark, men tog genvägen denna gång, 2 av oss måste hem o jobba idag.