Prestandauppdatering?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
eTron
Teslaägare

Prestandauppdatering?

Inlägg av eTron »

Någon som vet vad som hände med prestandauppdateringen som Elon tweetade om i februari? Skulle minska sprinten 0-100 km/tim med 0.1s.... är den med i v6.2 av mjukvaran tro?
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare

Re: Prestandauppdatering?

Inlägg av thebishop »

Då borde det nämnts, toppfarten på p85d skruvades ju upp till 250 (vilket är klart mindre användbart till vardags än bättre acceleration...), så just nu verkar den ju tyvärr i limbo och man kan bara spekulera vart den tog vägen...

Min negativa sida säger att det blev något allvarligt hållbarhetsproblem under sluttest.
Min positiva säger att de lyckas skruva upp den mer än 0.1 och verkligen vill vara säkra på att det håller...

Ryktades ju på ett visst annat forum att de sett 0-60 mph på 2.8s internt på Tesla, det kan jag tänka mig att vänta ytterligare någon månad på ;)
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

Jag tror att det bara var ytterligare en imagehöjande release från Tesla. Läser man alla tester som gjorts av både privatpersoner och motortidningar så har samtliga Teslor levererat mer prestanda än utlovat, oavsett med eller utan P och batteristorlek. Att kunna höja effekten via en uppdatering över nätet är mumma för att odla myten om världens häftigaste bil.. :)
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Ingen myt. Det är världens häftigaste bil! ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Skriv svar