Min bil låter som den har en dieselmotor ibland när det är varmt ute och AC:n jobbar. Jag har felanmält det förut men då sa Tesla att det är kompressorn som låter och att det är normalt.
Är det normalt? Låter era också så här?
https://www.dropbox.com/s/p7rvfmpbkcsgb ... a.mp4?dl=0
(det var 25 grader ute när detta filmades)
Eller borde jag felanmäla det igen?
Traktor/Dieselmotor-ljud från bilen när det är varmt ute
Moderator: Redaktion
Traktor/Dieselmotor-ljud från bilen när det är varmt ute
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Re: Traktor/Dieselmotor-ljud från bilen när det är varmt ute
Det där låter inte normalt!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Inte bra. Såvida du inte har gömt en bensingräsklippare i frunken. Felanmäl igen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Min för ett väldigt oväsen när fläkten är igång men inte något sådant smattrande ljud bara typiskt vinnande fläktljud.
Men tyckte mig se lite rost färgning på stötdämparna? (jobbar med inspektion så är lite skadad)
Men tyckte mig se lite rost färgning på stötdämparna? (jobbar med inspektion så är lite skadad)
Så har min låtit en gång. Vid Donken när jag skulle beställa och jag kunde knappt höra vad som sas i andra änden. Tänkte att det var en kompressor eller annan maskin som jobbade för högtryck bakom planket. Var grymt förvånad när ljudet följde med mig fram till luckan. Panik och skämskudde för den annars så tysta bilen.... Spelade såklart inte in ljudet och det har inte kommit tillbaka så åtgärd på SC är bara att glömma för mig.
Var det inte en film på en tjej som själv bytte en fläkt på sin Model S för något år sedan?
Var det inte en film på en tjej som själv bytte en fläkt på sin Model S för något år sedan?
- lator
- Teslaägare
Rosten satt väl på övre bärarmen? Den är ju av vanlig svartplåt och har väldigt begränsat med rostskyddande färg på sig... En svag punkt på en annars stark framvagn.leiflodde skrev:Min för ett väldigt oväsen när fläkten är igång men inte något sådant smattrande ljud bara typiskt vinnande fläktljud.
Dieselmotorn var ju trevlig. Antagligen så har Tesla monterat en REX i din bil...

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.