Som elbilist har jag naturligtvis lobbat hos min arbetsgivare för elbilar eller iallafall laddhybrider men ibland mötts med lite oförstående när jag förklarar, men blir det ändring nu?
På jobbet idag fick vi ett negativt besked vid en upphandling till en kommun i Västsverige att vi har för lite andelen miljöbilar och inte gick vidare. Som den sanna elbilist man är erbjöd jag naturligtvis ut mitt reg nummer vid nästa upphandling mot en viss ersättning
Har någon av er mött dessa krav tidigare vid en upphandling?
Som elbilist har jag naturligtvis lobbat hos min arbetsgivare för elbilar eller iallafall laddhybrider men ibland mötts med lite oförstående när jag förklarar, men blir det ändring nu?
På jobbet idag fick vi ett negativt besked vid en upphandling till en kommun i Västsverige att vi har för lite andelen miljöbilar och inte gick vidare. Som den sanna elbilist man är erbjöd jag naturligtvis ut mitt reg nummer vid nästa upphandling mot en viss ersättning
Det är klara besked! Kanske din arbetsgivare fattar nu.
Det är klara besked! Kanske din arbetsgivare fattar nu.
Har ett svagt minne om att SL skulle ha något liknande krav när de gör upphandlingar.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Många kommuner och landsting har krav på att man har ett ordentligt dokumenterat miljöarbete. Vi skickar in skapligt många upphandlingar per år och det hjälper bra att vi har elbilar och hybrid.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR